Longines Column-Wheel Chrono

Medlem
22. april 2013
Innlegg
56
Kjære medasylanter.

Det har vært primært JLC MUT Moon og ulike Glashütter (PML2012 samt nok senatorer til å fylle Capitol Hill) jeg har siklet på den siste tiden. Relativt nær ved å slå til har jeg også vært. Men nå står jeg plutselig overfor et boligkjøp, og kan ikke med fullgod samvittighet blåse av de pengene likevel. Ja, denne galskapen vår er følelser, men ved enkelte veivalg i livet tenker jeg det kan være lurt å også lytte til fornuften – i alle fall litt. Grails får komme senere.

En klokke med lys skive trenger jeg imidlertid, og etter noe leting med et betydelig redusert budsjett ble jeg plutselig voldsomt betatt av denne Longinesen: [video]www.youtube.com/watch?v=n_MQku0IfuU&hd=1[/video].

Dette er da vitterlig et nydelig ur? Eller er det bare meg?

ETA har laget urverket, men så vidt jeg forstår er det designet spesielt for denne serien – basert på 7750 og modifisert bl.a. med column wheel. Med tanke på at kolonnehjulet tradisjonelt sett har vært forbundet med high end-kronografer, kombinert med en flott finish osv., tenker jeg at ~15k ($2,3k ny hos trusted seller på chrono24) må gjøre dette til mye klokke for pengene?

Helst skulle jeg selvfølgelig prøvd den på meg. Følelsen må være der. Noen som tilfeldigvis har spottet denne hos en Longines-forhandler? Eller har andre innspill og kommentarer? Fyr!

Og dere? God påske, da!
 
Redigert:
Et nydelig ur og en helt sikkert fin pris (kjenner ikke nivået på disse). Aberet med 7750 verk er at de bygger en del i høyden så jeg tenker jeg ville prøvd den på armen først. Lykke til :)