Min mest bizarre opplevelse noensinne (hva ur angår).
Er i skrivende stund i London. Har i den forbindelse gått litt rundt og tittet på vintage Rolex. Gud hjelpe meg for et utvalg. Har hatt flere Steve mcqueen og doublereds på armen. MEN, plutselig fikk jeg bare avsmak. Gud forby at jeg noen sinne skal bli lei av klokker, men det ble simpelthen for mye. Hver eneste lille bruktsjappe hadde jo en eller hundre forskjellige sjeldne klokker. Prisene var selvfølgelig helt kokos de også. Selv med godt prutningsmonn så ville jeg aldri ha gått på limpinnen. Gikk inn i en sjappe, prøvde en explorer II som skulle være fra 1978 eller deromkring. Lenken så helt ny ut. Allikevel forsøkte kvinnen bak disken å overbevise meg at dette var originallenken som fulgte uret. Den var så tight og fin at jeg plukket av meg min egen 5513 og forsøkte å forklare hva jeg mente med slark i lenken og greier, men hun argumenterte bare med at min egen klokke var mye mer brukt enn den hun hadde til salgs. Forsøkte å trekke opp uret manuelt, det gikk ikke. Da jeg ba henne forsøke, sto hun plutselig med hele kronen i den ene hånden og resten av klokken i den andre. Prislapp uten papirer men MED boks, 14 lakser - pund altså.
Gleder meg til å komme hjem til Norge og GTG hvor det i beste fall vil være et par redsub s.
Hadde forresten verdens kuleste taxisjåfør på vei hjem igjen til hotellet. Spottet raskt en daytona på armen hans, men han unnlot å kommentere det selv. Jeg fortalte bare om at jeg var interessert i klokker og han begynte å snakke i vei om sin fars doublered seadweller og at hans kamerat nå hadde en daytona paul newman til salgs. Hadde peil som bare det altså. Nevnte Comex bare for moro skyld og jaggu hadde ikke han en bekjent som hadde det også. For en by.
Gleder meg til å komme hjem og hente min nye Omega jeg. Sparingen til the holy grail fortsetter. Innkjøp begrenset seg til en bok om kompliserte rotfyllinger (og vips, der har jeg for første gang tuchet innom hva jeg driver med

).
PS! Ser på bildet noen poster over - Auto sin - at steve mqqueen og noen av de andre urene står nøyaktig samme sted i vinduet i Burlington Arcade som den gjorde i dag og den posten er omtrent et år gammel.