Lommeur-bygg?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Ta en kikk på denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19704119

Er dette en av de mange moderne lommeur-byggene man finner på eBay og liknende? Kan ikke tenke meg at Omega skrudde sammen noe slikt den gangen ...

19_1780024334.jpg

Hadde Omega laget 44mm ur på 40-60 tallet hadde de sikkert blitt fengslet alle sammen... Lommeur it is :mrgreen:

Ble solgt fort. Synes det var ganske tøft jeg. Er det ofte slike tilsalgs på ebay eller andre steder? Hva pleier da prisen og ligge på?

Den ene Jaegeren min er bygget på samme måte.
Jeg synes den er veldig kul og gjør at ur som ellers ville blitt liggende i skuffen eller til og med kassert, blir brukt.
Så lenge prisen står i forhold er jeg positiv! 8)

Så lenge ikke uret blir misrepresentert er det jo helt ok :) Men det bør opplyses om hva det er.

Jeg får litt sånn bastardfeeling, så lenge det i Finn-annonsen ikke blir opplyst hva det er snakk om (mye mulig selger ikke engang vet det). Det er jo ikke en original klokke, men en kasse som kan være hva som helst med et (mer eller mindre?) originalt Omega-verk i. Skiven er vel neppe original i slike tilfeller?

krille skrev:
Jeg får litt sånn bastardfeeling, så lenge det i Finn-annonsen ikke blir opplyst hva det er snakk om (mye mulig selger ikke engang vet det). Det er jo ikke en original klokke, men en kasse som kan være hva som helst med et (mer eller mindre?) originalt Omega-verk i. Skiven er vel neppe original i slike tilfeller?
Det er supersuspekt når klokkens opprinnelse ikke fremkommer. Men ofte er det faktisk både original skive og visere på denne typen ur, sånn som på Jaegeren min.
Prinsipielt synes jeg det er ganske kult med denne typern "unike" ur, men kjøperen må få adekvat informasjon og en pris som står i forhhold til produktet. 8)