Lock tight / Loctite på skruene til sel-lenken

Medlem
10. juni 2014
Hei. Lurte på om det er nødvendig med Lock tight/Loctite på enden av de skrue-pinnene til rolex sin sel-lenke? Relativt smal sak å ta av ledd på lenken, men lurte på om noen hadde erfaringer med påføring av slikt middel ved tilbakemontering.

Jeg bruker loctite 222 på mine klokker. Denne er svak og er lett og få opp igjen. Jeg mener det er lurt og bruke, det er jo en form
For sikkerhet at det ikke skal skru seg opp av seg selv.

Jeg bruker loctite 222 på mine klokker. Denne er svak og er lett og få opp igjen. Jeg mener det er lurt og bruke, det er jo en form
For sikkerhet at det ikke skal skru seg opp av seg selv.
Ja, skjønner. Her til lands anskaffer man slikt hvor? :)

Det er jeg ikke sikker på. Jeg kjøpte nylig en 10ml flaske loctite 222 på ebay, da jeg bor et stykke fra byen.

Søk på Google om du finner noen i ditt nærområde som selger loctite ;)

Det er jeg ikke sikker på. Jeg kjøpte nylig en 10ml flaske loctite 222 på ebay, da jeg bor et stykke fra byen.

Søk på Google om du finner noen i ditt nærområde som selger loctite ;)

Har nevnt det før i en annen tråd et sted: Bruk vanlig tannkrem - fungerer utmerket.
Lærte det av gamle verksmesteren på Bjerke for leenge siden...

Aldri brukt det på min gamle gmt 2, der var claspen av og på rett som det var og aldri noen problemer med løse skruer. Stramte dog godt til med rett skrutrekker!

• Liker
Reaksjoner: UJU
Tannkrem? Da kan man like godt bruke sukkerlake, etc. Ulempen er åpenbar; vannløselig.

Bruk nå noe som tåler vann - hvilket jeg formoder Loctite gjør.

• Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton
Aldri brukt det på min gamle gmt 2, der var claspen av og på rett som det var og aldri noen problemer med løse skruer. Stramte dog godt til med rett skrutrekker!

Dette svaret.

Loctite er sikkert brukbart og gir ro i sjelen for en billig penge.
Etter å ha justert lenken på sju forskjellige Rolex'er uten loctite kommer jeg nok ikke til å bruke det i fremtiden heller.

Tannkrem? Da kan man like godt bruke sukkerlake, etc. Ulempen er åpenbar; vannløselig.

Bruk nå noe som tåler vann - hvilket jeg formoder Loctite gjør.

Ja - tannkrem. Vann trenger ikke inn til gjengene når skruen er skrudd til inne i leddet.
En Rolex verksmester igjennom flere tiår mener dette - tror på ham.

Redigert: