Liten og solid chronograph (til 8åring)

Medlem
20. april 2018
Innlegg
183
Sted
Bergen
Søker tips!

Eldste gutten blir 8 i sommer og synes det er kjempegøy når han får far til å sette i gang den store sekundviseren på chronographene :DTenkte kanskje det var på tide han fikk sin egen.

  • Diameter opp til ca 36mm
  • Small-seconds, 2-3 subdials
  • Vanlige lugs (ikke swatch-type spesialreimer som han har på dagens Flikflak)
  • Minst 100m vanntett
  • Tåler en støyt
Tror ikke jeg har hjerte til å henge noe dyrere enn kanskje 1500kr rundt armen til guttungen, må regne med at det kan bli en god håndfull erstatninger som må til før konfirmasjonsalder.
 
Søker tips!

Eldste gutten blir 8 i sommer og synes det er kjempegøy når han får far til å sette i gang den store sekundviseren på chronographene :DTenkte kanskje det var på tide han fikk sin egen.

  • Diameter opp til ca 36mm
  • Small-seconds, 2-3 subdials
  • Vanlige lugs (ikke swatch-type spesialreimer som han har på dagens Flikflak)
  • Minst 100m vanntett
  • Tåler en støyt
Tror ikke jeg har hjerte til å henge noe dyrere enn kanskje 1500kr rundt armen til guttungen, må regne med at det kan bli en god håndfull erstatninger som må til før konfirmasjonsalder.

Tror du vil slite med å oppfylle spec
 
Redigert:
Eh..... du tuller nå?
Nei, men jeg kan sikkert heller spørre på kvinneguiden eller lignende forum hvis du mener det passer bedre der?

Gul har modellserien Seaton til rundt tusenlappen som nesten er det jeg tenker meg, og det kan godt hende det er innenfor for han.

Timex har noen modeller som kan passe bra, men de jeg har funnet blir litt store.
 
7C20A729-18C6-457D-9F36-4C209F9B3CA8.png

Bestill deg denne via urverket du:)
 
Nå snakker vi! :D Frister, frister, men litt skeptisk til urverket.no om det skulle være behov for reklamasjon... 70% tviler jeg på at norsk AD matcher.

Ønsker også å støtte lokale butikker om mulig.

Helt enig med siste setning. Kjøper selv «alt» nytt fra AD, men tviler sterkt på at du finner en så liten kronograf i butikkhyllene:)
 
Ser det er noen butikker her i Bergensområdet som fører Festina, så da bør det kunne bestilles i hvert fall.
 
Når jeg kjøpte klokke til jr på den alderen gikk jeg for en brukt Tag Heuer 2000 quartz. Den overlevde helt til han fikk klokke til konfirmasjon. En klokke med litt bedre kvalitet en den typiske barneklokka lønner seg nok i lengden.

Victorinoxen så veldig bra ut og traff vel på alt unntatt prisen. Urverket hadde også denne Wenger (som er eid av Victorinox):

upload_2019-5-21_10-56-37.png
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og hgnubel