Lexus

Medlem
20. juli 2009
Innlegg
474
Hei, har noen erfaringer med Lexus CT200h?

Jeg trenger ny bil, så at denne lille var kommet i ny versjon.

Prøvekjøringen gikk meget bra og jeg føler at bilen er et godt valg. Dette er bil nr. 2 som 95% av tiden benyttes av meg og matpakken. Dermed er det ingen krav til størrelse.

Likte bra at det var få valg ang. utstyr. Ford og VW derimot har en utrolig mye lenger smørbrødsliste.

Spørsmålet er om jeg skal gå for Luxury eller Sport? Noen med kjennskap til Lexus´s modeller som kan mene noe om det?

En kollega sier det er en påkostet Toyota Corolla... :confused:
 
En kollega sier det er en påkostet Toyota Corolla... :confused:

Jeg regner med at du ikke blir helt satt ut av slike påstander; det den har mest til felles med Toyota Corolla er vel et rykte som driftssikker.

Jeg har ikke denne selv, men jeg har en Toyota Prius. Hvis Lexusen skal være en påkostet noe-som-helst, er det vel nettopp en Prius. Disse har samme motor/hybridsystem og sikkert mye annet felles. Det er ikke mange bilmodeller i dag som ikke har noe til felles med andre bilmodeller.

Jeg har hatt min i to år og er fremdeles veldig fornøyd. Motor og gir er en fin kombinasjon, selv om mange nettdebattanter har det samme forholdet til dette som enkelte her inne har til quartz-klokker fra klesfabrikanter... For daglig kjøring til og fra jobb, kanskje inkludert noe køkjøring, fungerer imidlertid dette perfekt.

Ikke mye matnyttig fra meg kanskje, men jeg kan i hvert fall anbefale Toyota/Lexus sitt hybridsystem.
 
Har hatt både Toyota og Lexus.
Lexus har fint lite med Toyota å gjøre bortsett fra noen små detaljer som noen dashbordknapper o.l.
I Toyota'en var det ingen tvil om jeg satt i en småbil. I Lexus'en glemte jeg stadig at det var en bil i "golf-klassen".
Jeg kjører Mercedes som 1. valg til vanlig, og jeg skal uten tvil ha en Lexus som bil nr.2 igjen.
Fantastisk mye bil for pengene. Driftsikkerheten har vært strålende.
Sport eller Luxury er vel strengt tatt en smakssak da det hele koker ned til design. Jeg liker best sport.
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix