Lexus LFA V10 560 hk

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Innlegg
4.344
Sted
ThePromisedLand
Fikk gleden av og fyre opp en Lexus LFA V10 Concept med hele 560 hk,toppfart på 325 km,0-100 på 3,7 sek.
Det som er det råeste med bilen etter min mening,- er den racing-nærmest formel 1 lyden på motoren.
Bilen blir kun produsert i 500 eksemplarer.

Se og hør på klippet under der jeg personlig fyrer opp kjærra.....

http://www.youtube.com/watch?v=6s6YEz__yZ8

Mvh
Timebandit;)
 
Fikk gleden av og fyre opp en Lexus LFA V10 Concept med hele 560 hk,toppfart på 325 km,0-100 på 3,7 sek.
Det som er det råeste med bilen etter min mening,- er den racing-nærmest formel 1 lyden på motoren.
Bilen blir kun produsert i 500 eksemplarer.

Se og hør på klippet under der jeg personlig fyrer opp kjærra.....

http://www.youtube.com/watch?v=6s6YEz__yZ8

Mvh
Timebandit;)

Veit ikke om du har sett testen som Topp Gear gjorde jeg!? Detta blir for meg en alt for dyr Toyota! :p
 
Veit ikke om du har sett testen som Topp Gear gjorde jeg!? Detta blir for meg en alt for dyr Toyota! :p

Hei.

Joda....ser den med Lexus/toyota og 4-5 mill for en bil......men når du ser bilen,hører bilen,kjenner på bilen osv...kan jeg garantere at den oppleves helt enormt.Utvikling/Byggekostnaden til disse bilene ligger på rundt 50 mill pr.bil... pga det lave prod antallet. Lydbilde,samt gassresponsen er helt formidabel.Er solgt to biler til Norge,resten er utsolgt.

Kan garantere en bil helt utenom det vanlige. Den er vel også seierherre på ringen....

Mvh
Timebandit;)
 
dårlig business

Hei.

Joda....ser den med Lexus/toyota og 4-5 mill for en bil......men når du ser bilen,hører bilen,kjenner på bilen osv...kan jeg garantere at den oppleves helt enormt.Utvikling/Byggekostnaden til disse bilene ligger på rundt 50 mill pr.bil... pga det lave prod antallet. Lydbilde,samt gassresponsen er helt formidabel.Er solgt to biler til Norge,resten er utsolgt.

Kan garantere en bil helt utenom det vanlige. Den er vel også seierherre på ringen....

Mvh
Timebandit;)
Dersom lexus bruker 50 mill på produksjon og utvikling per bil og en inntjening på 5mill, er det plutselig ikke så ille å tape litt penger på klokkesalgene mine.
 
Dersom lexus bruker 50 mill på produksjon og utvikling per bil og en inntjening på 5mill, er det plutselig ikke så ille å tape litt penger på klokkesalgene mine.

Lexus er vel litt der Seiko Spring Drive er i dag ;);)......
Tanken bak Lexus LFA er/var og bygge en bil som skulle ta nuven av det meste,samt bygge renome. Ang- kostnader hadde ingeniørene fri tøyler rent økonomisk. Men husk at Toyota var med i f1 sirkuset da denne bilen og motoren ble utviklet.

Mvh
Timebandit
 
Absolutt en rå bil, men til den nette sum av 4-5 mill!

Helt klart at dette er Toyotas måte å si at de også kan lage en bil som går fort rundt ringen, men den er nok ikke en konkret trussel mot de store ringen-bilene når det gjelder markedsandeler;)
 
LFA er kun ment som en showcase og en studie, delvis på samme måte som VW Phaeton var. Målet var å lage det beste de kunne konstruere, både for utvikling, læring og selvfølgelig branding. Som med nevnt av Timebandit hadde ingeniørene fullstendig frie tøyler og blankt sjekkhefte. Mye av kostnadene som knyttes direkte til LFA-prosjektet vil Lexus ha nytte av i mange år fremover, som spesialiserte produksjonsroboter og produksjons- og testlokaler. Læringen og erfaringen Lexus har fått ut av det er vel også vanskelig å verdsette :)
 
Hei.

...Utvikling/Byggekostnaden til disse bilene ligger på rundt 50 mill pr.bil... pga det lave prod antallet...

Skjønner at det er dyrt å utvilke biler, men har Toyota/Lexus har brukt 25 mrd kroner på å utvikle og produsere disse 500 eksemplarene???

Dersom de selger dem for 5 mill, så er det en inntjening på 2,5 mrd. Og dermed en "reklamekampanje" til en kostnad av 22,5 mrd kroner...
 
Blir vel i samme gate som Bugatti Veyron. De tapte et titalls millioner pr. solgte bil.


De lagde den for å relansere Bugatti inn i markedet.. Noe de gjorde så til de grader..
 
Det er helt pervers lyd i de bilene. Jeg var en tur i Nürburg når de satte rekord rundt nordsløyfa med den, så det seig noen LFA rundt i gatene der. Lyden når den drar forbi med svakt pådrag kan best beskrives som en F1 bil under fullt pådrag langt borte.

Satt i loungen på hotellet og koste meg med whisky og sigar da en gruppe med folk fra Lexus satt seg ned ved nabobordet. Markedsavdelingen der var så flinke å snakke for seg at jeg et lite øyeblikk begynte å lure på om Lexus var noe for meg. :p