Leveringstider Yacht-Master

Medlem
7. aug. 2016
Innlegg
20
Sted
Bærum
Har tatt en ringe- og mailrunde de siste ukene for å sjekke leveringstider på ulike modeller (både i Norge og Sverige). Av det jeg har funnet ut er det kun Datejust som kan leveres hos de fleste AD på omgående eller relativt kort tid når det kommer til sports- / stålmodeller.

Glemte å sjekke Yacht-Master 40, så lurte på om noen vet hvordan det ligger an med denne modellen. Det er en stål / platina med Dark Rhodium som frister mest.

Noen som vet noe om hvordan leveringstid på denne modellen er?

yachtmaster40DR.jpg
 
Har tatt en ringe- og mailrunde de siste ukene for å sjekke leveringstider på ulike modeller (både i Norge og Sverige). Av det jeg har funnet ut er det kun Datejust som kan leveres hos de fleste AD på omgående eller relativt kort tid når det kommer til sports- / stålmodeller.

Glemte å sjekke Yacht-Master 40, så lurte på om noen vet hvordan det ligger an med denne modellen. Det er en stål / platina med Dark Rhodium som frister mest.

Noen som vet noe om hvordan leveringstid på denne modellen er?

Vis vedlegg 94778
Jeg tror det er god mulighet for at flere AD har denne inne. Bjerke i Bergen hadde iallefall en stående sist jeg var der, men den har et medlem på sonen kjøpt.
 
Modellen med blå skive var inne hos Urmaker Bjerke i Nedre Slottsgate tidligere i dag ;)
 
Ingen inne hos Bjerke med Dark Rhodium, blå tilgjengelig i Nedre Slottsgate som fysiofelipe også skriver. Takk for update :)

Mulig det endrer seg i morgen, vi får se - virket usikkert. Litt vanskelig å kjøpe en Rolex til når man ikke har anledning til å prøve modellen man har blinket seg ut før bestilling. Men... markedet styrer.
 
Update: sendte mail til Lervik Ur og Askeland i går rundt 18:00.

Hørte ingenting fra Bjerke i dag, men ringte de og spurte om de hadde fått noen bedre oversikt over klokker, forhådsbestillinger, ventelister osv. Det hadde de ikke. Skulle ringe tilbake i dag (ikke hørt noe) eller i morgen når de hadde fått orden i sysakene.

Lervik Ur har ikke svart på mailen (enda). Har vært raske tidligere, så legger ikke alt for mye i at de så langt har vært litt trege (i henhold til min utålmodighet da vel og merke :))

I mellomtiden hadde Askeland svart på mail og etter et par mailer og telefonsamtaler var drømmeklokka sikret :)

Blir sendt til meg, noe som faktisk er enklere enn å komme meg til Bjerke selv om det ikke er langt unna (Oslo Sentrum mellom 10 og 17 er ikke stedet du vil være når det er 30c ute - eller egentlig ikke i det hele tatt) .

Ypperlig kundeservice av Askeland Ur & Smykker og et eksempel på hvordan en AD bør fremstå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mavo
Update: sendte mail til Lervik Ur og Askeland i går rundt 18

I mellomtiden hadde Askeland svart på mail og etter et par mailer og telefonsamtaler var drømmeklokka sikret :)

Blir sendt til meg, noe som faktisk er enklere enn å komme meg til Bjerke selv om det ikke er langt unna (Oslo Sentrum mellom 10 og 17 er ikke stedet du vil være når det er 30c ute - eller egentlig ikke i det hele tatt) .

Ypperlig kundeservice av Askeland Ur & Smykker og et eksempel på hvordan en AD bør fremstå.

Gratulerer så mye med ny klokke. Askeland er meget stabil. Fantastisk service. Går alltid ut derfra med et smil pga hyggelige ansatte. Så tross manglende levering fra Rolex og lang ventetid så er det lett å være positiv når du blir tatt så godt imot.
 
Ja, nå gleder jeg meg virkelig som en 5-åring til Julaften :) Og dette er en klokke som skal brukes, ikke bare ligge i safe / stå i winder.

Grattis, jeg er sikker på du blir fornøyd! Har en blå YM selv, den har knapt vært av håndleddet siden kjøpet for ca. to år siden. Den perfekte Rolex for meg.