Levering fra Creation Watches

Medlem
16. april 2017
Innlegg
16
Sted
Oslo
Noen som har noen nylige erfaringer fra levering fra Creation Watches?

Bestilte en klokke derfra forrige mandag. Utgangspunktet var "Free DHL express shipping" som skulle ta 2-4 dager, men den ble allikevel sendt med EMS Speedpost med beskjed om at det tar 5-7 dager.
Status på sporinga er:
Hendelse Tid Sted
Sendingen er sendt fra avsenderland.
15.02.2018 06:20 TOKYO INT BAG, Japan
Sendingen er ankommet eksportterminal.
14.02.2018 11:37 TOKYO INT, Japan
Sendingen er innhentet.
13.02.2018 17:47 1708799, Japan

Hva kan jeg forvente meg her? Hvor lang tid tar det for posten å levere den til meg når den først har ankommet Norge? Skulle gjerne hatt klokka denne uka før jeg reiser på ferie.
 
Fra Gardermoen til endelig destinasjon tar det ofte flere (2-3) dager.
Heia Norge.
 
Hei @falsen
Jeg har selv hatt noe erfaring med EMS post. Dette er ikke en "commercial-carrier", men en post-tjeneste utført av nasjonale post leverandører. Hvor fort du får denne etter ankomst Norge, er avhengig av korrekt utfylt deklarasjon i fra avsender. Dersom dette er gjort, normalt 2-3 dager for tollbehandling. Dog varierer dette og spesielt når det er "ferietid" i Kongeriket.
 
Takk for svar! Var som jeg frykta, at EMS er langt tregere enn det DHL kunne vært. Særlig om det lar seg påvirke av vinterferie i disse dager. Litt irriterende når man egentlig bestiller med en leveringsmetode som skulle gå langt raskere. Spøker vel litt med å få klokka før helga da. Så vidt jeg har klart å google meg frem til oppdateres ikke EMS-pakker med status mellom avsenderland og mottakerland, så det er kanskje et lite håp om at den plutselig ankommer Norge i løpet av dagen.
 
Jeg våknet opp til en epost fra Raul fra CW som spurte om hvilken leveringsmetode jeg valgte. Da jeg studerte ordrebekreftelsen la jeg merke til at det faktisk ikke sto noen verdens ting til tross for at jeg definitivt valgte DHL da jeg bestilte.