Lervik ur

Helt ærlig Jayeff, hvor kult hadde det vært om du hadde lest på nettet at flere hadde prøvd smurfen din hos Lervik før du fikk hentet den? (se bort i fra at du sov utenfor Lervik de siste 14 dagene før klokken kom :)) Eller tom. se ws på forumet fra andre brukere med "din" klokke?

Helt ærlig Jayeff, hvor kult hadde det vært om du hadde lest på nettet at flere hadde prøvd smurfen din hos Lervik før du fikk hentet den? (se bort i fra at du sov utenfor Lervik de siste 14 dagene før klokken kom :)) Eller tom. se ws på forumet fra andre brukere med "din" klokke?

Helt ærlig? Null problem, så lenge plasten var på når jeg unboxet den, og ingen hadde røpet at den var til meg :)

Helt ærlig? Null problem, så lenge plasten var på når jeg unboxet den, og ingen hadde røpet at den var til meg :)

Helt enig med jayeff i denne saken.
Så lenge plasten er på må det vel være ok.
Tenk hvor kjedelig hvis dere ikke kunne få se på det urmakeren hadde inne når dere var ute å kikket. Klokker som den det er snakk om her er ikke noe de har liggende å slenge i en skuff.
Sammenligningen med bil blir jo gal syns jeg. Tenk hvis du var hos en bilforhandler og ikke fikk lov til å se på og prøvesitte en bil som står i utstilling.

Jeg syns det er synd hvis det er vanlig praksis at det er mulig å prøve klokker før eier har fått den, tenker da på klokker som er bestilt, og spesielt siden dette er prismessing/modelmessig en spesiell utgave. Det burde være forskjell på dette, kontra klokke som er "in stock" og til utstilling.

Selvfølgelig kan klokken stå til utstilling, men da: se men ikke røre.

Dessuten (etter min mening) har man et helt annet forhold til et produkt, når det er du som har betalt, man får ikke samme respekten for et produkt når du prøver det. Når man i siste fase av kjøpsprosess lurer på om dette var verdt pengene, å man leser på forum at klokken har vært prøvd av andre for du selv fikk produktet, synes jeg dette blir litt feil. Jeg tror ikke jeg hadde levert tilbake uret hvis det var 100%. Men jeg hadde nok ikke handler der flere ganger.

Men jeg kan også se det fra en vinkel: En urmaker som kanskje har noen "kjernekunder" gjerne vil vise fram spesielle ur som skal selges, den kan jeg til dels forstå, men syns ikke det blir rett å la andre kunder prøve uret på, for eier har uttalt seg i saken. Nå kjenner jeg ikke hele historien, kanskje eier har sagt det var greit? selv om jeg tviler litt på tilfellet.

Ha en ellers flott romjul!:)

Jeg syns det er synd hvis det er vanlig praksis at det er mulig å prøve klokker før eier har fått den, tenker da på klokker som er bestilt, og spesielt siden dette er prismessing/modelmessig en spesiell utgave. Det burde være forskjell på dette, kontra klokke som er "in stock" og til utstilling.

Selvfølgelig kan klokken stå til utstilling, men da: se men ikke røre.

Dessuten (etter min mening) har man et helt annet forhold til et produkt, når det er du som har betalt, man får ikke samme respekten for et produkt når du prøver det. Når man i siste fase av kjøpsprosess lurer på om dette var verdt pengene, å man leser på forum at klokken har vært prøvd av andre for du selv fikk produktet, synes jeg dette blir litt feil. Jeg tror ikke jeg hadde levert tilbake uret hvis det var 100%. Men jeg hadde nok ikke handler der flere ganger.

Men jeg kan også se det fra en vinkel: En urmaker som kanskje har noen "kjernekunder" gjerne vil vise fram spesielle ur som skal selges, den kan jeg til dels forstå, men syns ikke det blir rett å la andre kunder prøve uret på, for eier har uttalt seg i saken. Nå kjenner jeg ikke hele historien, kanskje eier har sagt det var greit? selv om jeg tviler litt på tilfellet.

Ha en ellers flott romjul!:)

Tenkte litt det samme faktisk.

Platina Day-date er forresten utrolig lekkert, men jeg hadde personlig funnet en mer "fornuftig" måte å bruke fire hundre lakser på.

En klokke til 400k som er kjøpt, skal ikke taes på med fete fingre! Silkehansker er greit. Den burde strengt tatt kommet i plast

Stemmer litt på overnevnte.

Snakker man om en stålRolex som det finnes 5-10 stk av i butikken til enhver tid, synes jeg det bare skulle mangle at man kan prøve de. Men når det gjelder smurfen så er jo dette ikke hvermansens klokke, og den var helt sikkert spesialbestillt. Synes ikke den skal bli klådd på av alle da..

Jeg synes denne diskusjonen begynner å bli litt drøy. Jeg fikk se klokken ett kjapt øyeblikk mens jeg prøvde en daytona i rødt gull. Det var snakk om sekunder.

Diskusjonen rundt konseptet er ganske spennende, jeg har også blitt "sjokkert" over å få prøve solgte klokker på armen før.

Jeg tror vi, mildt sagt, kan slå fast at urmakerne har en mer pragmatisk holdning til varene de selger enn oss.

Uansett praksis er det alltid et element av risiko som urmaker må vurdere. Hva med dyre klokker som er inne på service ? Er det fritt fram for tafsing her også? Er det derfor jeg får tilbake ur fra ad med skrapemerker?? Skeptisk til denne bransjen altså og ser nå nesten ingen forskjell på å kjøpe nytt kontra brukt.

Jeg er jomfru altså, men noen prøvekjøringer har det da blitt....

Uansett praksis er det alltid et element av risiko som urmaker må vurdere. Hva med dyre klokker som er inne på service ? Er det fritt fram for tafsing her også? Er det derfor jeg får tilbake ur fra ad med skrapemerker?? Skeptisk til denne bransjen altså og ser nå nesten ingen forskjell på å kjøpe nytt kontra brukt.

Jeg er jomfru altså, men noen prøvekjøringer har det da blitt....

Det tviler jeg sterkt på! Ur som er inne til service er jo ikke noe urmakeren eiger. Kontra ur som er "lagt av" til kjøper.

Tror du skal slite lenge med å finne en jomfru som ikke har prøvd ut litt og hvert tidligere! ;)