Lemania ur

Medlem
28. jan. 2018
Innlegg
1
Sted
Kolbotn
Hei, min samboer har arvet et elegant eldre gullur, Lemania Dèposè. Google er lite til hjelp, så forsøker forumet her. Hun lurer på om dette kan ha noen særlig verdi?
 

Vedlegg

  • IMG_9300.jpg
    IMG_9300.jpg
    105,4 KB · Visninger: 0
  • IMG_9301.jpg
    IMG_9301.jpg
    69,6 KB · Visninger: 0
Ja slik er det, det har nok sammenheng med at det er svært få kvinner som har en genuin interesse for ur. Når det er sagt er det noen få menn som i tillegg til å samle på herreur også samler litt på dameur, har selv et par dameur som jeg egentlig kjøpte til fruen men siden hun ikke viste interesse for disse har jeg beholdt de i samlingen.

Hva som skjer mht dameur og samleverdi i framtiden er selvsagt helt umulig å spå, men vil tippe at dameur aldri egentlig vil ta av på samme måte som herreur.

Men kjøpte før jul en Rolex datejust i helgull til fruen, nytt koster et tilsvarende ca 180-190.000 kroner, betalte noe under 40k for dette for en klokke fra 1978 som er markedspris for disse men etter mitt syn et meget godt kjøp siden den var rimelig strøken med presidentlenke uten mye strekk etc, men vil tippe at selve gullverdien ikke er i nærheten av denne prisen men Rolex er Rolex virker det som, og en sikker investering i så måte. Men syns likevel det er litt rart at vintage Rolex dameur bare går ned i verdi, mens det motsatte er tilfelle for Rolex herreur?

Når det gjelder disse eldre dameurene som er små kan det godt hende at moten i framtiden vil svinge mot mindre ur igjen, har egentlig aldri forstått hvorfor alle ur skal være så store, og spesielt ikke mht dameur.


Dette Lemania uret er meget pent, og teknisk sett av meget god kvalitet, det er vel mekanisk? Dersom det er quartz vil det garantert kun ha gullverdi uansett. Men et utmerket smykke for en kvinne som skal pynte seg, og mye mer feminint og vakkert enn omtrent alt som selges av moderne kvinneur.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: chronometer