Leirbål for venner av Radium Instruments

Ikke noe leirbål for anledningen, så gasspeisen får duge. Positivt førsteinntrykk. Skiva er skikkelig fin med et eget særpreg, og ikke minst overraskende stor. Jeg fryktet at den skulle bli alt for stor, men jeg vil hevde at det går akkurat. Frem til jeg finner en skinn- eller kanvasreim som passer de alt annet enn små barettene og som passer håndleddet mitt, så blir det natoreimer så lenge.

Vis vedlegg 351455

Jeg er nysgjerrig på om den kan ha et serienummer, finne ut alder og så videre. Planen er å ta den med til Radium for å høre. Har disse serienummer under baklokket?
Grattis! Selv digger jeg Radium på nato, blir så sabla lett. Kul skive på din. Send meg en PM med navn så kan jeg invitere deg til Orion, der møter du både Thomas og Sjur, som kan svare på ditt spørsmål om serienr. På min står serienr på skiva kl 3.
IMG_4972.png
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Jeg har savnet en passende reim til min Radium. Etter å ha vurdert mye forskjellig, så fikk jeg til slutt bestilt. Ikke lenger etter, og med god oppfølging underveis, så dukket endelig konvolutten opp i postkassen.

2402-radium-01.jpg


Pent pakket inn,

2402-radium-02.jpg


...i passende embalasje.

2402-radium-03.jpg


Kanvasreim laget av kanvas fra en gammel militær båre, spesialsydd for meg av Kistraps.

2402-radium-04.jpg


Utrolig fornøyd med valget. Virkelig imponert over arbeidet. Anbefales!
 
Trenger råd/innspill fra gjengen her inne: Jeg vurderer kjøp av en Radium Navigatør, mest sannsynlig med mørk skive (tenderer til å like disse best). Her kan man få med eller uten sekundviser - hva skal jeg velge? :unsure:

Ryddigere skive uten, men av bilder jeg ser det ikke alt for ille ut med sekundviser heller...
 
Trenger råd/innspill fra gjengen her inne: Jeg vurderer kjøp av en Radium Navigatør, mest sannsynlig med mørk skive (tenderer til å like disse best). Her kan man få med eller uten sekundviser - hva skal jeg velge? :unsure:

Ryddigere skive uten, men av bilder jeg ser det ikke alt for ille ut med sekundviser heller...
Tja, trodde Navigatøren kun kom med opptrekk uten sekundviser, plexiglass og long lugs. Altså "gammel/prototype-versjonen".
Radium med sekundviser ble lansert med short lugs versjonen med glassglass (ikke plastglass) og automatikk.
Har aldri sett Navigatør i denne versjonen, men kan ta feil?

Og hvis du kan velge: LL med plexi og opptrekk!!!!
 
  • Liker
Reaksjoner: permagnar
Tja, trodde Navigatøren kun kom med opptrekk uten sekundviser, plexiglass og long lugs. Altså "gammel/prototype-versjonen".
Radium med sekundviser ble lansert med short lugs versjonen med glassglass (ikke plastglass) og automatikk.
Har aldri sett Navigatør i denne versjonen, men kan ta feil?

Og hvis du kan velge: LL med plexi og opptrekk!!!!
Takk for innspill. Ligger bl.a. en på finn.no nå.

Screenshot_20240202_123855_Samsung Internet.jpg


Hva er avstanden mellom hornene / lug-to-lug på LL? Kjenner virkelig jeg er på grensen med SL :LOL:
 
Redigert: