Lang reparasjonstid på klokke

Interessant! Jeg er likevel litt overrasket over at ikke muligheten for eventuell omlevering problematiseres. Spørsmålet blir ellers hvor lang reparasjonstid man må tåle før man har mulighet til å kreve omlevering eller heving av kjøpet, 10 måneder ser ut til å være lenge nok. Det kunne vært interessant å ta denne saken videre med tanke på omlevering eller heving, så sonens medlemmer kunne ha noe å slå i bordet med neste gang noen opplever urimelige servicetider.

Fekk du uret 13.03 då`?

Merkleg til fart dei fekk på seg når forbrukerrådet kom inn i bildet?

Oddemann

Jeg fikk klokken i slutten av mars.

Rett før jeg fikk klokken returnert fikk jeg beskjed om at JLC ikke mente dette var reklamasjon/garantisak og at dette kom til å koste meg ca 12 000, men at jeg skulle få halv pris pga lang reparasjonstid. Jeg syntes dette var rart da klokken var behandlet svært pent, men det er jo umulig for meg å krangle på det:)

Forbrukerrådet mente at de ikke kunne fakturere for dette. Da klokken var levert med mangel og jeg ikke hadde fått beskjed om at evt arbeid ville bli fakturert.

Utdrag fra brevet fra forbrukerrådet:

Vi minner om at selger kun kan kreve betaling for nødvendige undersøkelser, og reparasjon av tingen, dersom selger har gjort forbruker uttrykkelig oppmerksom på at han må dekke slike kostnader, jf. forbrukerkjøpsloven (fkjl.) § 30 fjerde ledd. Det er selger som må sannsynliggjøre at opplysningen er gitt.

Forbrukerrådet fikk aldri svar på det siste brevet sitt så jeg tok turen ned. Jeg sa jeg ville hente klokken og at jeg ville ta saken til forbrukertvist utvalget om jeg måtte betale for dette.

Det endte med at jeg fikk klokken uten å måtte betale for reparasjonen.

Var uansett deilig å få klokken tilbake.