Lærrem til Royal Oak Offshore

Medlem
9. okt. 2013
Sted
Oslo
Fruen har en AP RO Offshore i karbon (37mm damemodell) med gummirem. Selv liker jeg kombinasjonen, hvor den sorte gummiremmen kompletterer den røffe karbonkassen veldig bra. Hun er derimot i ferd med å bli lei remmen. Daglig bruk i et par år ser man flere merker av, selv om det ikke er spesielt sjenerende, og så har det vel også noe å gjøre med selve feelingen.

Tanken er å bytte til en sort lærrem. Jeg har sett en god del på bilder på Audemars Piguet etc og ser at ingen av RO Offshore blir levert med annet enn gummirem. Om det ikke er mulig å få orginalrem blir det nok heller ikke noe bytte. Er det noen her på TS som vet om festeanordningen på RO Offshore er den samme som på ordinære RO damemodeller (37mm), og at de lærremmene vil passe?

Slenger med bilder av klokken og festeanordningen :

null_zps9dd1c46e.jpg

null_zpse41a6f30.jpg

AP bands er bare noe crap. Jeg kjøpte er par remmer der til min ROO Bumblebee med karbonkasse. Jeg kan ikke uttale meg så mye om damestørrelsen på ROO dessverre. Kanskje brukeren @MrK kan svare på dette?

Redigert av en moderator:
Jeg er 99,9999% sikker på at damemodellene har en god del smalere remmer; på ROO for herrer er remmen 26mm på det bredeste så du kan enkelt måle dette selv. Jeg vil gjette på at kvinnemodellen er 20-22mm mot kassen og smalner en del innover nedover mot spennen? Uansettt...

Hva enn du gjør - sørg for å kjøp original rem. AP Bands osv er ræva kvalitet mens OEM er veldig, veldig god kvalitet. Vel verdt pengene.

AP skal ha noe du kan bruke her, anbefaler at du tar en tur til Bjerke og tar en prat med dem.

Forøvirg kommer jo herremodellene med alle typer remmer, og jeg vet det finnes flere kvinnermodeller med lærrem som vil passe.

Forøvrig en utrolig kul klokke :cool: