LØST:Ny klokke skal kjøpes, men hvilken?(10K)

H

HCWL

Guest
Hei,

Som tittelen sier, jeg har 10K som skal gå til innkjøp av en ny klokke, tror jeg. Eller er det kanskje smart å spare pengene til et større klokkeinnkjøp?
Føler trangen for ny klokke er stor for tiden, og det hjelper ikke akkurat at dere poster grail etter grail i "dagens klokke" tråden.

I hvertfall, hvis jeg skal gå til innkjøp av en ny/brukt klokke til rundt 10K, hva burde jeg velge? Har ingen spesiell krav utenom at "må faktoren" skal være stor!

Fyr løs!

10k får deg enten en brukt Omega Seamaster Pro eller.... tja. Går du opp i 15 kan du se på brukt Planet Ocean. Går du opp i 20 kan du få en brukt Rolex 14060. Og sånn går det fort noen kroner ;).

Litt mer info om hva du er på jakt etter tror jeg... nytt eller brukt? Diver eller dress eller generelt sportsur?

10k får deg enten en brukt Omega Seamaster Pro eller.... tja. Går du opp i 15 kan du se på brukt Planet Ocean. Går du opp i 20 kan du få en brukt Rolex 14060. Og sånn går det fort noen kroner ;).

Litt mer info om hva du er på jakt etter tror jeg... nytt eller brukt? Diver eller dress eller generelt sportsur?
Må innrømme at en Rolex 14060 frister veldig, men har ikke sett noen av dem til rundt 20K?

Har ingen spesiell krav når det kommer til dette klokkekjøpet, så her er det bare å komme med forslag;)

Brukt Omega Seamaster Pro er et bra forslag.

Longines Legend Diver får du ny for ca 11K på urverket.no. Du får den sannsynligvis for omtrent samme pris hos AD om du pruter litt. No-dateversjonen er ikke så enkel å få tak i, men som du kan se her så er den ikke så verst med dato heller. Jeg synes det er flott all-round klokke, men litt for "fin" til grovarbeid hvor man får mye møkk under neglene.

Brukt Sub til 20K skulle jeg kjøpt på sekundet, men etter endeløs leting har jeg ennå ikke funnet noen til den prisen. Nå er vel 20K det dobbelte av ditt budsjett, men slik er det visst alltid med oss som havner innenfor dette galehusets fire vegger :)

Lykke til med jakten, den er alltid spennende. Har selv holdt på i flere måneder nå og det har vært nære på bestilling av både det ene og det andre. Heldigvis har jeg holdt meg i skinnet, for det dukker stadig opp noe nytt som havner øverst på ønskelisten.

Kjøp deg en 14060. Du kan enten spare opp til 22` ish og kjøpe deg en 14060 eller kjøpe en og annen Omega eller Tag på veien og tape litt penger når de selges igjen. Du eneste disse sidesprangene resulterer i er at sparingen til den klokken du egentlig vil ha tar mye lenger tid.

Som vanlig blir rådene å kjøpe noe dyrere :)
Om du skal holde budsjettet får du en brukt Omega 2254.50 i den prisklassen. Den tror jeg det blir relativt enkelt å selge videre uten særlig tap om du skal oppgradere etterhvert også.

Jeg har lett etter en 2254.50 som er innenfor ditt budsjett, men finner ingen som ser bra ut. På eBay forlanges det nå ca $2200 for et bra eksemplar med box og papirer. Legg til momsen og den blir for dyr. Prisene har steget en god del på disse bare nå i sommer - særlig ute på bukta.

Håper at noen andre er bedre til å lete enn det jeg er og kan hjelpe til her. Det hadde vært stas om du kjøpte en 2254.50. Om det finnes noe bra til ca 10K kjøper jeg den tvert. Skal ha en slik til arbeidsklokke.

Takk for alle svar!

Kan ikke si at jeg har falt helt for Seamaster pro enda, men ser at denne ligger innenfor mitt budsjett.

Når det gjelder speedy, så er dette en klokke jeg godt kunne tenkt meg å eie, og hvis den hadde kostet 10K hadde også jeg kjøpt den tvert.

LLD kommer til å ligge under juletreet i år:D

At det var? En til? :)

Jepp, jeg kjøper en til om jeg får tak i et bra eksemplar til ca 10K. Har blitt så glad i den at jeg bruker den til alt mulig drittarbeid - noe som definitivt går ut over finishen. Kan tenke meg å ha en som er hel og pen den dagen jeg skal trekke meg tilbake og nyte mitt otium.

Vi er vel enige om at 2254.50 må være noe av det vakreste som er skapt på denne jord. Om Gud står bak, noe han gjør i følge bibelen, så skal han ha cred for sin gode smak.

Om man retter blikket mot Danmark dukker det opp pene eksemplarer til rett under 10 dkk med jevne mellomrom.
Jada, jada. Moms etc, men med litt pruting er du fort i rette prisleiet sånn ca.

Da ser det ut til at det har løst seg:D Ny klokke er kjøpt inn, den blir å se i "Utpakking" delen av forumet i løpet av uken!

Jeg tipper det er noe til rundt 10.000.- ;)

Jeg gleder meg til utpakking! Grattis!

Man skulle tro du hadde rett i det, men fristelsen falt for noe litt dyrere.
Klokken er enda ikke hentet eller betalt, men det skjer nok i løpet av onsdagen. Så da er det bare å få tak i et jevngodt(noen som har et?) kamera for å dokumnetere utpakkingen:D