Du får ta det til Voldgiftsretten da hvis du mener du har en sak. Hvis jeg var deg hadde jeg tatt en drink og roet ned litt![]()
Forskjell på å ventilere litt irritasjon i dette forumet og det å prøve å få avtalt en voldgiftssak med vedkommende
Du får ta det til Voldgiftsretten da hvis du mener du har en sak. Hvis jeg var deg hadde jeg tatt en drink og roet ned litt![]()
Og jeg hater når mitt lagrede søk på feks "Rolex" får opp en hel masse (jævla!) ræl fordi folk namedropper det i annonseteksten.
På Finn er det mange merkelige folk. Jeg har sluttet å holde av ting med mindre det betales et ikke refunderbart depositum. «Siste pris» meldinger blir stort sett oversett. Solgte en Hiace i fjor og fikk mer enn 5 meldinger av typen «kjøper bilen usett og kan hente med en gang», ingen av de kjøpte bilen...
Finn er en samling av alle deler av befolkningen. Fra superhyggelig til totalt idioter, dessverre er de sistnevnte ofte veldig aktive der.
Dama hadde avtale med en selger av en barnesykkel. Ble plutselig stille fra selger når de skulle avtale hentetidspunkt, fikk så plutselig beskjed om at sykkelen var solgt til noen andre istedenfor (fordi de hadde bydd 50kr mer), selger måtte visstnok godta siden pengene betydde mer enn avtalen. Fikk ny mld dagen etterpå om at kjøper ikke hadde møtt opp, og om vi hadde lyst på den allikevel. Eh, nei takk...
Ja, helt enig. Heldigvis er de fleste opplevelsene jeg har på finn positive, med folk som overholder avtaler og opptrer redelig. Men er dessverre mye rusk der og.Helt typisk
Som selger på finn har jeg lært en ting, og det er at ingenting er solgt før jeg har pengene i hånden - jeg gir alltid beskjed til interessenter om at ingen avtale er inngått før pengene er på plass.
Jeg har også solgt ting svært rimelig (satt en symbolsk pris) i stedet for å gi bort, det pleier å fungere nokså bra.
Mitt inntrykk er også at jo mer tid man legger i annonse og bilder, desto mindre styr i forbindelse med salg.
Det er meget mulig, fikk tilbud om å bytte i gammel skamsenket Passat med motorproblemer og fikk av en annen grei beskjed om hvor overpriset min gamle bil var. Mye likt som å selge klokker...Hiace er vel bilverdens svar på Rolex ss, så det er vel mye de samme folkene man får kontakt med gjennom salgsannonser for begge deler?