Du er ikke lovt handelen noe sted i meldingene, så selger har sitt på det tørre, selv om det er litt uryddig å ikke si ifra før den er solgt. Allikevel sånt som kan skje.
Opplevd ved bilkjøp at jeg er klar for avtale med selger på stedet. Han opplyser meg om at andre har sett på bilen, men jeg kan få den for pålydende hvis jeg tar den der og da. Telefonen hans ringer, han forklarer at jeg står der, mottar bud 10 000 over pålydende. Selvfølgelig går den da til høystbydende. Bittert for meg, men jeg kunne også bydd høyere.
Ikke helt det samme, men likevel...
Er det ikke akkurat dette som er kutyme på finn.no?
Nettopp derfor handler jeg bare på TS![]()
Sorry, men dette er ikke i grenseland i det hele tatt. Alt han lover er å snakke med deg dagen etter.Jeg vil nesten tørre å påstå at vi her nærmer oss en "stilltiende aksept" av mitt tilbud på 9K usett. Men jeg er enig i at det er i grenseland.
Sorry, men dette er ikke i grenseland i det hele tatt. Alt han lover er å snakke med deg dagen etter.
Så du tenker ikke at svaret jeg mottok farges av hva jeg tilbød i forkant? Hva skal til for en avtale etter din mening? Kun "jeg aksepterer herved" som er godt nok, eller tenker du at det finnes en mellomting mellom et klart "nei" og et klart "ja"? Jeg oppfattet det som noe nærmere en avtale enn nærmere en lovnad om å ringe meg, så at det er helt klart at alt han lovet var en samtale er jeg uenig i. Uansett mister vedkommende stilpoeng i min bok.
Ville heller forsøkt forliksrådet for dette, blir nok vanskelig å få med vedkommende på voldgiftsrettDu får ta det til Voldgiftsretten da hvis du mener du har en sak. Hvis jeg var deg hadde jeg tatt en drink og roet ned litt![]()