Kuttet Rolex av hånden til person på byen

Det er tydeligvis ikke bare i byen at slikt skjer...:eek:

Screenshot_20180421-191602.png
 
Klokka kan erstattes, det verste med denne episoden er at en voksen mann uttaler «– Jeg kommer ikke til å gå alene neste gang jeg skal hjem fra byen, sier Aareskjold.»

Trist :(
Mulig jeg er helt på jordet men det er alt for mange naive personer i dette landet. Hadde vært fint om alle kunne gått rundt med store synlige gullkjeder og dyre klokker over alt. Det er vel på tide at nisselua fjernes og bevisstheten kobles inn. I dagens hverdag kreves det faktisk at man er påskrudd og tenker igjennom hva man har på seg, hvor man oppholder seg og hvordan man skal handle ved uønskede hendelser. :mad:
 
Dette er prisen vi må betale for at våre politikere skrev under Schengen avtalen og for at de i mange år har jobbet for høy innvandring fra fattige land.

Norge var et relativt trygt land, nå må vi hele tiden passe på.

Men rart det med «å kutte av en lenke med kniv eller krok», det er vel omtrent umulig å kutte en slik lenke med noe annet enn en boltkutter, så han brukte nok reim.
 
  • Liker
Reaksjoner: SCUBA diver
Dette er prisen vi må betale for at våre politikere skrev under Schengen avtalen og for at de i mange år har jobbet for høy innvandring fra fattige land.

Norge var et relativt trygt land, nå må vi hele tiden passe på.

Men rart det med «å kutte av en lenke med kniv eller krok», det er vel omtrent umulig å kutte en slik lenke med noe annet enn en boltkutter, så han brukte nok reim.

Nå må du ikke la xenofobien ta helt overhånd. Jeg er selv litt skeptisk til innvandringspolitikken her til lands, men jeg jobber slik jeg ser de mer lugubre sidene av samfunnet her jeg bor, og det er jaggu meg flest nordmenn jeg ser.

Hva kuttingen angår, så tipper jeg at med en krok og et godt røsk så vil en pin ryke på lenken.
 
Grovt tyver eller ran av kostbare ur, fra person på et offentlig sted, er dessverre en trend som også har kommet her til lands. I enkelte storbyer i Europa har dette forekommet rett hyppig. Av saker som har vært i media har en rekke av disse handligene skjedd i London. Fellesnevneren er at fornmærede har vært beruset og båret en Rolex, i hovedsak modeller av gull.

Ut ifra dette kan man konkludere med at "kjeltringene" generelt sett har en engere kunnskap om "luksus-ur" og en del - heldigvis - "går under radaren". Parolen er likevel å uvise en viss aktsomhet, spesielt i kombinasjon med beruselse. De som utfører ran er bevisst på hvem de går etter, og velger helst et offer som i liten grad registrerer hva som foregår, før det er for sent.
 
Dette er prisen vi må betale for at våre politikere skrev under Schengen avtalen og for at de i mange år har jobbet for høy innvandring fra fattige land.

Norge var et relativt trygt land, nå må vi hele tiden passe på.

Men rart det med «å kutte av en lenke med kniv eller krok», det er vel omtrent umulig å kutte en slik lenke med noe annet enn en boltkutter, så han brukte nok reim.
Tyveristatistikken går ned hvert eneste år, men Schengen-avtalen har gjort Norge fra et trygt til et farlig land? Hvor ignorant går det egentlig an å være?
 
Redigert: