Kun én klokke for resten av livet

Om prislappen blir for høy er det ikke manneklokke nok. Den ene skal dyppes i slakt, mud, møkk og saltvann. Den skal passe til shorts og kjole og hvitt. Det er mange klokker som kan dekke behovet, Aqua Terra blir mitt valg.

30143d1163816881-fs-omega-aqua-terra-black-42mm-reduced-black-at4.jpg

Kjedelig? Kunne ikke brydd meg mindre.

Nettopp. Ifølge trådstarter skal klokken brukes til alt. Den skal ikke av under maling, mekking, muring osv. Tanken går umiddelbart til Sub, men av det jeg har sett av gamle suber virker de litt for "fragile" etter mitt skjønn. Blant annet tror jeg at vridbar bezel ikke står løpet gjennom et langt liv.

Nå er nok resten av mitt liv noe kortere enn for de fleste andre her inne og jeg kunne kanskje tatt sjansen.

Men, mitt valg ville sannsynligvis blitt en Explorer 39mm.

Defaultvalget er vel Submariner eller Exp I.

I dag velger jeg meg imidlertid denne, fordi
- jeg har den
-fordi den tåler en støyt eller åtte
- fordi den er sykt fin ;) :cool:

Beklager billedspam ;)
attachment.php

DSC042582.jpg

wristrock.jpg

attachment.php

attachment.php

attachment.php

BTW, denne tråden er meningsløs uten bilder :p

1665 kjøpt ny av min far i 1981, no brainer for min del..

Nice! Du er heldig som har historikken på klokka, og at den er kjøpt av din far er jo fantastisk :)

Skulle jeg hatt kun èn klokke hadde jeg solgt alle jeg har idag, og kjøpt en Audemars Piguet Royal Oak (den nye med litt større kasse). Men lengselen etter en Rolex hadde nok blitt for stor i lengden, og en stainless Daytona med ceramic bezel hadde blitt kjøpt inn i tillegg.

Defaultvalget er vel Submariner eller Exp I.

I dag velger jeg meg imidlertid denne, fordi
- jeg har den
-fordi den tåler en støyt eller åtte
- fordi den er sykt fin ;) :cool:

BTW, denne tråden er meningsløs uten bilder :p

Mikke, den klokken der er fantastisk. Det er mange klokker jeg liker og kunne hatt som "eneste klokke"-kandidat, men jeg mistenker at hvis jeg først eide en PO LM ville det blitt vanskelig å forestille seg et liv uten :)

Det må bli denne, for jeg er redd at PP, ALS og AP hadde støvet ned i boksen, siden jeg hadde vært redd for å bruke de:)

20120603_205021.jpg

Enig med Fossdal og mikke- skal man ha en klokke som skal kunne brukes til absolutt alt, kan den hverken være for dyr eller for skjør. Det betyr et solid sportsur. Samtidig må den passe til all slags påkledning, og det mener jeg de fleste sportsur ikke gjør. Jeg er veldig begeistret for Submarineren, men er personlig ikke komfortabel med å bruke dykkerur til dress. Det kan se både fint og passende ut på andre, men for meg føles det like malplassert som skyggelue og turnsko.

Explorer 1 i 36mm er et veldig opplagt valg; tøff nok til allslags bruk, diskret nok til dress, liten nok til å skli pent under mansjetten. Skal man legge litt ekstra i potten, ettersom det tross alt er det eneste uret man skal få kose seg med resten av livet, er Blancpain AquaLung et lekkert alternativ.:

2850B_1130A_64B_front.png

Nydelig Blachpain, Hopalong!

420565d1302577246-fsot-hamilton-200m-jazzmaster-traveler-2-gmt-img_1953.jpg

Jeg kunne faktisk fint klart meg med denne også, at den bare koster 5000,-er ikke et problem for meg når finnishen er bra, den er vanntett til 200m, bygger kun 11mm og har ETA 2893-2.

Men for å gå litt opp igjen føler jeg at denne passer bedre til dress enn en Sub, du har jo en sånn, Hopalong, har du ikke? Jeg er veldig svak for denne Rolexen siden den ikke har de fæle Mercedesviserene...

IMG_0891.jpg

Det må bli en del kompromisser, i min verden er det vanligere med hardt bruk enn kjole og hvitt...

Sier det uten å ha prøvd den på armen men nye no-date suben, 114060, er en perfekt blandning av bruksgjenstand.'c no-nonsense og diskret luksus :)

Hjelper jo på med blå lume

b00b1c46-a5ae-a8fa.jpg