Kudos/rating/reputation på forumet?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
En funksjon som jeg ofte setter pris på ved endel andre (ikke-horologiske) forum og communities jeg deltar i, er muligheten til å beskjønne ett innlegg eller medlem når jeg har lest en spesielt god post. Det gjøres kanskje i form av kudos, rating eller noe helt annet. Det muliggjør å heve fram spesielt gode bidrag og og interessante tråder, slik at andre lettere kan finne fram til gullkornene i arkivet. Dessuten er det hygggelig å kunne gi kunnskapsrike og -generøse skribenter en ekstra klapp på skulderen.

Er dette noe som kan innføres med den nye forum-softwaren, Juice? Er det andre enn meg som ønsker seg noe slikt?
 
Jeg synes det høres ut som en god idé, det er en funksjon som jeg har sett på flere andre forum. Da kan man enten ranke en post fra 0-10, eller klikke en spesiell 'takk' eller 'bra post'-knapp. Så kan man rangere tråder og rett og slett sile på ranking og finne de trådene/postene som menigheten har bedømt til å være best.
 
+1

Dette er såvidt jeg vet bygget inn i vBulletin. Kan stilles inn av admin i kontrollpanelet: Settings->options->user reputation options. Så slås på derifra. Hvilke nivåer kan man stille under User Reputation->user reputation manager menyen.

btw: så bør vel navnet på nivåene en oppnår ved x antall ryktepoeng bør vel være klokkerelatert.
 
Kudos / rating

Dette er jeg enig i!
Noen ganger oppdager jeg tråder og innlegg som har ligget der en stund, mens jeg har fomlet med innlegg om lagring og pussekluter. Viktig det også. Men noen ganger er det nydelig å oppdage de trådene som gir mer kunnskap om merker & modeller. Samtidig tror jeg det vil aspirere til å tenke seg litt om før man starter en tråd. Eller hva?

:grin::grin: