Kudoke - Independent Watchmaking

Dette var stas og lese, samt følge din begeistring fra dag 1.
Klokken syns jeg rett og slett ser flott ut! Utrolig flott bakside med det dekorerte verket.
For min del er dag/natt indikatoren rosinen i pølsa.
Den signaliserer at dette er håndverk og liksom er bumerket fra denne urmakeren.
Hadde vært hyggelig med noen close-up bilder av dag/natt indikatoren.
En detalj jeg også likte godt er krona, den bare ser så rett ut!
Liten digresjon......Fra +2 til +11 med skiva opp kontra ned. Er det balansen som reagerer såpass på det og snu klokka?

Men nå er det jo ikke normalt og legge klokka med skiva ned om natta, slik at denne svinger etter +2 når du legger den fra deg med skiva opp som 'normalt'

Til slutt: Gratulerer så mye for en ny og flott klokke, og din smittende begeistring underveis;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Guybrush Threepwood
Dette var stas og lese, samt følge din begeistring fra dag 1.
Klokken syns jeg rett og slett ser flott ut! Utrolig flott bakside med det dekorerte verket.
For min del er dag/natt indikatoren rosinen i pølsa.
Den signaliserer at dette er håndverk og liksom er bumerket fra denne urmakeren.
Hadde vært hyggelig med noen close-up bilder av dag/natt indikatoren.
En detalj jeg også likte godt er krona, den bare ser så rett ut!
Liten digresjon......Fra +2 til +11 med skiva opp kontra ned. Er det balansen som reagerer såpass på det og snu klokka?

Men nå er det jo ikke normalt og legge klokka med skiva ned om natta, slik at denne svinger etter +2 når du legger den fra deg med skiva opp som 'normalt'

Til slutt: Gratulerer så mye for en ny og flott klokke, og din smittende begeistring underveis;)

Tusen takk!
Skal prøve å ta litt mer makrobaserte bilder av dag/natt-indikatoren.

Ja, enig i at krona passer veldig fint til klokken, er gravert en K inn i kronen også, som er en fin detalj.

Balansen blir påvirket på de fleste klokker med skive ned kontra skive opp, fant en forklaring forankret i tennis på hvorfor:

"If you have played tennis, imagine holding the racket face up and repeatedly tapping a ball into the air. If you tap the ball lightly, the rate of the taps is faster than if you tap the ball forcefully. Tapped lightly, the ball doesn’t travel far, so the time between taps is shorter. Likewise, the arm of the balance wheel travels a greater distance when amplitude is high, so the space between ticks is greater—thus fewer ticks per minute and a slower rate."
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
8BB3D5B8-8B05-41D3-ADBA-C5BCFB4F180F.jpeg

2530E327-C8B1-478C-BF48-E6880D4D325D.jpeg
 
Gratulerer så mye - dette er jo helt rått! :mrgreen:

I tillegg til dag/natt så likte jeg spesielt godt kronen og timeviseren, passer perfekt inn. Håper du aldri skal selge den. :)

Takk som deler hele veien frem til målet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Guybrush Threepwood
IMG_1765.jpg


Fortsatt ekstremt fornøyd med denne og veldig happy med at det ble akkurat denne!
Ryktene svirrer om prisøkning snart fra Kudoke og The Limited Edition kan fortsatt sikre bestilling for gammel pris.

Her er link til hva som er mulig av standard og spesialbestilling av K1 og K2. Bare å bestille :)