Kronograf pusher spørsmål

Medlem
9. jan. 2018
Innlegg
47
Sted
Drøbak
Jeg har to kronografer og har ved en rekke anledninger utløst tidtagning på begge uten å mene det, dvs ved slump.
Den ene er kvarts så da spiller det jo ingen rolle, men den andre er automatisk og etter en tid så fører det til at klokken stopper opp etter 60 minutter.

Så da er spørsmålet:
-Er det flere som ved slump opplever at kronografen starter?
-Er dette en svakhet ved dette verket som sitter i denne aktuelle klokken, som gjør at klokken stopper opp etter 60 minutter når kronografen er igang, eller kan det skje med andre verk?

Grunn til at jeg spør er om jeg bør holde meg unna kronoer siden anatomien min tydeligvis ikke er kompatibel eller om det bare er uflaks med det aktuelle verket.
Eller om jeg utelukkende bør gå for kronoer med små eller skrudde pushere. DVS Speedmaster drømmen er no-go.

Takk for innspill.
 
Eg har gjort det sjølv enkelte ganger. Spesielt om eg velger å la klokka sitte lavt mot håndleddet. Det er ganske kjedelig sjølvsagt og om du er i vatn så kan du risikere å få fukt innvendig.
En skal være ganske aktiv for å holde både klokke og chrono med nok kraft over lang tid om chronoen ikkje har seperar powerreserve.

Zenith defy feks har seperar opptrekk for chrono og automatikk for klokke.

Eg har faktisk, uten å være klar over det klart, å skru ut krone på exploreren fleire ganger også slik at klokken har stoppet.
Kombinasjon mellom hansker og staver/isøks trur eg det var.
 
  • Liker
Reaksjoner: HPTR
Har bare erfaring fra Speedmaster. Har startet krono på slump et par ganger, men merker ikke mye til dårligere gangreserve. To av gangene har den gått med krono over natten. Kan trekke opp min og la den gå med kronografen til den stopper.
 
  • Liker
Reaksjoner: HPTR
Startet ca 14.39 Tirsdag.
39C452BC-0D34-49FF-984B-E23327904542.jpeg

Stoppet Torsdag 14.49. Det skulle bli ganske nøyaktig 48 timer med kronografen i gang. Må være bra for en 6 år gammel Speedmaster.
6790A37C-E184-440F-B5AC-FFF69E5B72BC.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og HPTR
Har eid Speedy i 11 år, aldri startet kronografen uten å ville det. En times gangreserve er altfor lite ja. Min går nok også rundt et døgn med kronografen i gang.
 
  • Liker
Reaksjoner: HPTR og reldor