Kronograf fra Breitling

Medlem
20. okt. 2008
Innlegg
41
Sted
Kristiansand
Jeg driver og vurderer kjøp av et ur fra Breitling.
Fortrinnsvis en kronograf, og gjerne sort/mørk skive.

Har dere der ute noen "pros" og "cons" ifht. de ulike modellene.
Har kikket mest på Blackbird og B01.

B01 har jo inhouse-verk, men hva mer kan dere bidra med??


Setter pris på alle innspill.


Mvh. Hansefar
 
Personlig liker jeg Superocean heritage chronoen, har en slik selv og er utrolig fornøyd med den. Ren og fin skive/bezel, noe jeg ofte synes er problemet på mange av Breitling sine modeller.
 
Skyracer

Hei. Jeg kvittet meg nylig med en skyracer (sukk) for å finansiere et langt dyrere kjøp. Hadde jeg hatt råd, er det ikke tvil om at dette er min favoritt. Ser at den ikke er særlig ettertraktet og at det derfor lønner seg å kjøpe brukt, men da får man til gjengjeld et ur som virkelig er flott, men først og fremst er spekket med detaljer. F. eks så har klokken regneskive som er konstruert slik at den "indre" skiven går raskere enn forholdet 1:1 når man dreier på bezelringen, dette er en finesse som jeg kun har sett på Breitling for bentley. Dessuten er klokken vanntett til 200 meter og man kan dermed dykke med den. Det jeg likte best på klokken var at den hadde en minutt og sekundviser får kronograf på den store skiven, i tillegg til en mindre skive som viste minutter og timer. Dette gjorde at jeg med en gang kunne lese av kronografen nøyaktig, i steden for det som er mest vanlig, nemlig en liten skive som kun viser 30 minutter. Men smaken er jo som kjent som b.... Jeg kjøper i hvert fall igjen denne når jeg en gang vinner i lotto... Uansett, lykke til. NB! Skyraceren har automatisk verk som jeg synes er et pluss.
 
Jeg kan ikke bidra med så mye, men jeg har siklet etter B01 selv en gang.. Det er jo en vanvittig fet klokke. Men jeg tør også å bruke ordet flott, iallfall i mine øyne!
 
Kan ikke annet enn å anbefale B01.
In-house verk med 70+ timer driftsreserve. Svært gode skussmål fra alle de "store" klokke magasinene.
Det er jo en debatt angående designet på Chronomat B01, men jeg synes det er helt strøkent.
Det er liksom råtøft og stilig på en gang. En klokke som etter min mening går fint til både hverdags og fest.:mrgreen:

Jeg er fremdeles litt avventende da jeg håper at dette urverket skal dukke opp i en av Navitimer modellene.
I så tilfelle kommer jeg til å slå til som en hauk med en gang den lander hos AD'en min.
 
Breitling er vm i chronografer. Etter min mening er dette et svært vanskelig valg.
På den ene siden har du Navitimerne. Så har du Super Avenger og Skyracer.
B1 er nydelig med et mesterlig inhouseverk. Ikke for å glemme Chronomat - klassiker!
Også har de jo klart å lage en deilig reproduksjon - Chronomatic 49!

Alle er fine! Dette blir ikke enkelt, nei!:mrgreen:
 
Utsatt på ubestemt tid...

Ser dessverre ut til alle drømmer om nye klokker må legges på is en stund.
Greide å smelle og totalhavarere bilen (eldre Toyota), og med bare ansvar så svir det litt. Heldigvis gikk det bra med alle!
Oppsparte midler må nå legges i ny bil...