- Medlem
- 10. sep. 2009
Det stemmer det Wilh. skriver ang Sinn. Klokken de opprinnelig laget til GSG9 (Grenzschutzgruppe 9 - trolig verdens beste antiterrorstyrke) heter EZM1 (Einsatzzeitmesser) og er etter min mening tidenes tøffeste tool-watch, se http://www.broadarrow.net/ezm1.htm. Uheldigvis er det flere som er enige med meg og uheldigvis produseres de ikke lengre. Resultatet er at prisene på disse nærmer seg klassisk Submariner-nivå.
Tanken bak å ha trykkerne på venstre side var at dette skulle forenkle bruken av kronografen med taktiske hansker/dykkerhansker, slik at man da bruker pekefinger i stedet for tommel. Verket er den legendariske arbeidshestenLemania 5100.
Dette er en av mine grail watches. I mellomtiden trøster jeg meg med lillebroren EZM3. Den tåler bruk den også og er veldig komfortabel med kronen på venstre side:
Tanken bak å ha trykkerne på venstre side var at dette skulle forenkle bruken av kronografen med taktiske hansker/dykkerhansker, slik at man da bruker pekefinger i stedet for tommel. Verket er den legendariske arbeidshestenLemania 5100.
Dette er en av mine grail watches. I mellomtiden trøster jeg meg med lillebroren EZM3. Den tåler bruk den også og er veldig komfortabel med kronen på venstre side: