Krona på venstre side (knotten på feil side)

Det stemmer det Wilh. skriver ang Sinn. Klokken de opprinnelig laget til GSG9 (Grenzschutzgruppe 9 - trolig verdens beste antiterrorstyrke) heter EZM1 (Einsatzzeitmesser) og er etter min mening tidenes tøffeste tool-watch, se http://www.broadarrow.net/ezm1.htm. Uheldigvis er det flere som er enige med meg og uheldigvis produseres de ikke lengre. Resultatet er at prisene på disse nærmer seg klassisk Submariner-nivå.

Tanken bak å ha trykkerne på venstre side var at dette skulle forenkle bruken av kronografen med taktiske hansker/dykkerhansker, slik at man da bruker pekefinger i stedet for tommel. Verket er den legendariske arbeidshestenLemania 5100.

Dette er en av mine grail watches. I mellomtiden trøster jeg meg med lillebroren EZM3. Den tåler bruk den også og er veldig komfortabel med kronen på venstre side:
Sinnrype.jpg

Jeg har gjort noen forsøk på å gå med klokka på høyre arm, men får det ikke til. Håndleddet mitt er noe tykkere på høyre, så klokkene passer ikke helt. I tillegg føles det helt feil. Det er et poeng med å slippe å ha krona ned i håndbaken, så en PAM destro hadde vært noe det!

Apropos håndbaken - så slår det meg som potensielt uheldig å ha et ur av høyere prisklasse såpass nært kroppens utløp ved tørking etter tyngre toalettbesøk. Selvom presisjonen stort sett er upåklagelig så vet man jo aldri. Man vil jo ikke ha oljeutslipp i vakre Lofoten, ei heller på manufakturverket. :D:D

Apropos håndbaken - så slår det meg som potensielt uheldig å ha et ur av høyere prisklasse såpass nært kroppens utløp ved tørking etter tyngre toalettbesøk. Selvom presisjonen stort sett er upåklagelig så vet man jo aldri. Man vil jo ikke ha oljeutslipp i vakre Lofoten, ei heller på manufakturverket. :D:D

Haha, en problemstilling jeg ikke har tenkt så mye på, men det avgjør nok saken!

Poeng:D

Alternativt kan man jo ha en klokke man kan velge hvilken side man ønsker å ha kronen på...

P1020049.jpg

P1020057.jpg