Kroatia, Vodice - Tips?

Medlem
20. april 2014
Innlegg
390
Sted
Drammen
Hei!

Om et par uker drar jeg med gutta på tur til Vodice. Noen som har vært der før? Tips til steder eller aktiviteter i området? Og ikke minst, er det noen spennende på klokkefronten der?

Split er en time unna, så godt mulig vi tar et par dager der også hvis det er verdt turen.
 
Har aldri vært i vodice, men i Split. Kommer an på hva du er ute etter. Selv om det er en god stund siden jeg har vært i Split så er det en fin by med en del å by på.
 
  • Liker
Reaksjoner: ReallyCleverPun
Jeg var der sommeren for to år siden. Ganske søvnig liten by med et par ok restauranter og noen barer på rekke nede ved havnen. På klokkefronten er det ingenting, så bare å senke skuldrene og slappe av med en øl.
 
  • Liker
Reaksjoner: ReallyCleverPun
Har ikke vært i Vodice, men kan garantere deg at du ikke finner noen klokkebutikker der. :) Du må nok til Split.
Generelt tips når det gjelder mat i Kroatia er: dropp de overfylte restaurantene ved havet og spis i "konoba", der hvor lokale folk spiser.
Mye koseligere sted og bedre og billigere mat. (fersk sjømat) Drikk lokale varer(vin, øl, brennevin). I følge Google skal det være 3stk konoba i Vodice.
 
  • Liker
Reaksjoner: ReallyCleverPun