Kort rapport fra Madrid

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Jeg var en tur i Madrid i helgen, tenkte jeg skulle gi en kort-kort rapport om mulighetene for klokkekjøp i byen :D

Det finnes flere store urbutikker ("relojerias") på den litt fjonge handlegaten Calle Serrano. Her ligger luksusbutikkene tett. Jeg var innom Wempe og Suarez. Alle de store merkene man kan forvente var representert, inkludert Panerai. Priser var vanlige europieske priser så vidt jeg kan bedømme. Godt utvalg dog.

Ellers er det en stor urbutikk på helt i starten av hovedgaten Gran Via, med noen seriøst store Rolex-skilt. Var ikke innom, men utvalget så bra ut.

Urmakere med godt utvalg av Omega, Tag Heuer etc finnes ellers overalt i byen og på kjøpesentrene.

Når det gjelder bruktbutikker er det hovedsaklig en butikk: L' Ermitage (C/ Ayala 25). Høye priser og moderat utvalg. Det lå en rød Submariner i vinduet, men da jeg faktisk hadde med meg to kredittkort våget jeg ikke spørre etter prisen på akkurat den. De kjente forøvrig ikke til Heuer som separat merke før Tag Heuer, så jeg kranglet litt på spansk med dem om det. "Tag Heuer, senor?" (De uttaler forøvrig Heuer som 'Hauauer' eller noe slikt, og skjønte ikke hva jeg snakket om før jeg skrev det ned). "No, Heuer!" "Heuer, solo." "No, Tag Heuer senor." Osv. Det er ikke så lett å belære folk på et språk man ikke snakker selv, så jeg takket høflig for meg og ruslet videre.

Ellers var det flere små sjapper rundt om i byen med brukte ur, det sedvanlige utvalget av gamle Omegaer, Tissoter og slikt. Man kan nok fort finne noe gøy slike steder, men prisene var litt høye.

Ellers er jo Madrid en hyggelig by, ølet var kaldt og stemningen varm :D