Korrekt spenne til Rolex precision 34mm 1953?

Medlem
28. juli 2020
Innlegg
2
Sted
Oslo
Hei har en spenne på den nå, tror den er original rolex, men kjøpte den sikkert for 10 år siden, og ser ofte tilsvarende rolex med annen spenne, så har ønsker anbefaling på hva som er korrekt og tilbud på spenne. Er og litt intr i rem.
 
Hei har en spenne på den nå, tror den er original rolex, men kjøpte den sikkert for 10 år siden, og ser ofte tilsvarende rolex med annen spenne, så har ønsker anbefaling på hva som er korrekt og tilbud på spenne. Er og litt intr i rem.

Det er ikke alltid veldig enkelt å fastslå om en 16mm spenne er original men er den større enn 16mm er den derimot garantert fake. Det er rundt 20 år siden Rolex sluttet å selge dem ( sist jeg fikk kjøpe en var det på daværende Rolex service center i Paris rundt 2006 da AD´ene ikke hadde tilgang til dem).
 
Det var slik at jeg trodde det var korrekt den gangen, kjøpte NOS av en som hadde noen få. Har vært hos bjerke med den, de har ikke sagt noe,måresist laget, men designet er noe annet enn det jeg ser til vanlig. Skal se om jeg får lastet opp et bilde…