Kongens Garde

I en kampsituasjon ville det vel vært bedre å ha klokken på venstre hånd, slik:

Black-Ops-screen.jpg

Smart måte å ha klokken på, men hvem er det som er så dum at han har Acog på M14? En vet at en må ha grip på den! Evt. kjøre FAL

Smart måte å ha klokken på, men hvem er det som er så dum at han har Acog på M14? En vet at en må ha grip på den! Evt. kjøre FAL

Hva er galt med å ha et skikkelig sikte på en skikkelig rifle da? ;) M14 er jo noe av det mest solide, treffsikre og kraftige som har blitt laget :)

Dette har jeg virkelig aldri skjønt. Jeg er ikke noe lege, men jeg kan ikke skjønne hvilken funksjon i kroppen som skal tjene på at 200 gram med stål/gull/gummi/nylon/lær sitter på den ene hånda fremfor den andre.

Hmmm, har vel kanskje noe med blodsirkulasjon å gjøre? Venstrehånd er nærmere hjertet...

Dette har jeg virkelig aldri skjønt. Jeg er ikke noe lege, men jeg kan ikke skjønne hvilken funksjon i kroppen som skal tjene på at 200 gram med stål/gull/gummi/nylon/lær sitter på den ene hånda fremfor den andre.

Neppe noen ting og skjønne heller :) Handler nok bare om god gammeldags overtro.

Kongelig klokke - Norske Løve

Har i min besittelse et sølv lommeur, trolig ca. 100 -110 år gammelt, uten at jeg vet det for sikkert. Trolig har det tilhørt en bestefar som var på Fredriksten på grensevakt i 1905. Han var sersjant i Telemark Bataljon. Er dette et militær ur? Kan det ha blitt gitt som erkjentlighetsgave for tjenesten- eller var det å få kjøpt den gang? Noen som vet derute?
Dette var vel en avsporing fra høyre arm, men jeg syntes det passet å ta det opp når vi først var inne på kongelige og 1905.
mvh KOS