Solgt Komplett Nikon fotoutstyr

Medlem
7. des. 2010
Innlegg
3.845
Sted
Bergen
SOLGT


Komplett Nikon kamerautstyr med nøye utvalgt optikk selges. Du har alt du trenger, og det er kun kvalitetsobjektiver fra Nikon. Noen av de klassikere som er utrolig skarpe og bedre enn senere utgaver. 200 Macroen er f.eks et unikt objektiv og bygget som en panservogn. Et av Nikons aller skarpeste og beste, og den lange brennvidden gjør macro av insekter mulig uten å skremme de bort.

Jeg får omtrent aldri tid til å bruke fotoutstyret og velger derfor å selge. Av samme grunn er det svært lite brukt og godt som nytt.

Veldig raskt å bruke begge stativene pga RRS-hurtigkoblinger på alt. Siden kameraet kan styre blitsene er det med de to softboksene lett sette opp for portrett.

Kittet består av følgende:
  • Nikon D300 med RRS L-plate
  • tre batterier
  • tre raske minnekort på 4+4+8GB
  • Nikon 200mm f/4 ED-IF AF Micro-NIKKOR
  • Original HN-30 solskygge i metall (ekstrautstyr) + neoprenbeskyttelse og RRS-fot
  • Nikon AF-NIKKOR 35mm f/2D med original HN-2 solskygge i metall (ekstrautstyr)
  • Nikon 50mm f/1.4 AF D med original HR-1 foldbar solskygge i gummi (ekstrautstyr)
  • Nikon 70-200mm f/2.8 VR med både original fot og RRS-fot
  • Nikon 17-55mm f/2.8 AF-S DX
  • Nikon 12-24mm f/4 AF-S DX
  • Nikon SB-600 blits med fot/stativfeste og veske
  • Nikon SB-800 blits med fot/stativfeste og veske + div fargefiltre
  • Nikon sirkulært polafilter 77mm (passer 12-24, 17-55 og 70-200)
  • Mindre polafilter til manuell sikting
  • Kompakt microfiberklut + støvbørste
  • Nikon MC-30 fjernutløser
  • Uknuselig vann- og støvtett Pelican 1250 koffert med tilpasset fotoinnredning. Akkurat så stor som den må være for å få det så kompakt som mulig.
  • Lowepro Mini Trekker Classic ryggsekk om du skal til fjells. Tar mesteparten av utstyret.
  • Lowepro TLZ-2 snutebag med toploading. Tar huset med 17-55 + en blitz eller lite ekstra objektiv. Veldig praktisk bag.
  • Velbon El Carmagne 640 karbonstativ (1368 g) med Really Right Stuff (RRS) BH-40 LR kulehode (480 g). Høyde 130 med midtstolpen nede, 162,5 med stolpen oppe. Kun 52 cm sammenlagt inkl hode. Du finner ikke et mindre og lettere stativ som gir så god stabilitet og arbeidshøyde. Et kanonstativ med kvalitetshode som går an å dra med til fjells. Mesteparten av midstolpen kan skrus av og den medfølgende steinposen kan henges i begge halvdelene (eller i beina). Beina kan legges helt ut.
  • Manfrotto 680B monopod med 3232 vippehode og RRS-hurtigkobling. Høyde 162 cm.
  • Sammenleggbar reflektor 100 cm. En kald og en varm side.
  • To sammenleggbare softbokser, svært kompakte når de er pakket sammen.
  • Mange smådeler, deksler, adaptre og mye dill, mer enn på bildene. Alt har originale vesker/bokser. Har også noe av emballagen, men usikker på hvor mye jeg finner igjen. Det mangler ett av de tre 77mm linsedekslene. Lett å få tak i nytt.

Nypris til sammen er ca 105 000. Summerer jeg bruktprisene en og en ift realistisk markedsverdi kommer jeg til ca 45 000. Setter prisen samlet til 39 000.

Vil helst selge dette komplett. Har du et fullformathus fra før kan jeg vurdere å selge det uten hus, 12-24 og 17-55 som er DX. De fire andre objektivene er fullformat. Uten hus og de to objektivene vil jeg ha 29500 for resten. Kan også vurdere å beholde en blits og evt tripoden.

Om du vil prute eller gi bud på enkeltdeler, så gjør gjerne det, men det er mulig du må vente lenge på svar. Jeg har ingen hast med å selge og venter litt før jeg evt går inn på det sporet. Bud til fornuftig pris har større sjanse for svar.







































 
Redigert: