Kommandør Treholt & Ninjatroppen... Norsklaget Panerai

DJM

Medlem
8. jan. 2008
Innlegg
1.183
Sted
Oslo
Forfatteren av boken Ninjateknikk II – usynlighet i strid 1978 har for noen år siden vist seg med det jeg mener å huske var en PAM 127 - 1950. Han er åpenbart en Paneristi-doldis.

Boken blir til filmen Kommandør Treholt & Ninjatroppen og kommer på kino i høst. I bloggen deres dukker det opp noen interessante bilder, som f.eks. en "Panerai" 3646 med påskriften "Norge" på tavlen.

På Facebook befinner det seg ytterligere bilder.. og klokken skal visstnok være laget av filmskaperen Malling selv.

8716_162764550052_162584745052_2661292_848901_n.jpg


8716_162764585052_162584745052_2661298_7802820_n.jpg


Link til bloggen: http://ninjatroppen.montages.no/
Facebookgalleri: http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 2584745052


Forsåvidt morsomt, men jeg vet ikke om Panerai ville ha blitt overbegeistret? På den annen side er en slik produksjon av "props" for filmer, reklame osv. ganske vanlig. Svært ofte er det man ser enten piratkopier eller etterligninger av virkelig vare.

Det hadde vært morsomt å høre hvordan den er laget, men noe sier meg at dette er en piratkopi som kanskje er påført et lag med kobber/og/eller oksydert slik at den fremstår litt patinert og værbitt?
 
Dette var morsomt! Ble sittende og lese litt, og lo høyt av dette:
This happened in the Bergen city (where we shot the penguins). We were in a shop looking for some stuff. This young guy behind the counter recognized us as a film-crew and asked what we were doing. We said we were making a Ninja-movie.

HE: “WOW! That’s cool! I know of a man you should talk to. He was a Ninja in the Norwegian Military many years ago. What’s his name…”

WE: “Arne Treholt?”

HE: “Yeah, that’s the guy! Treholt! He wrote a book about Ninja techniques, in the seventies. I’ve seen it. Anyway, maybe you should talk to him if you’re making a Ninja-movie”.

WE: “Yeah, thanks for the tip…”

HE: “He was a Ninja. He’s known for something else, too, but I can’t remember what it is….”

Leaving the shop, we thought: Whose reality counts?

Nok om det, ser at utgangspunktet deres var en klokke med russisk manualverk fra Molnija. Jeg snublet over en nettside med et firma som laget noen sykt kule militærinspirerte "vintageiserte" klokker med Molnija-verk for en tid siden. Masse kult, det var ikke PAM-inspirerte klokker der, mer pilot-stil og sånt noe. Må prøve å finne den igjen.