Knust glass Hamilton

Ban

Støttemedlem
Medlem
16. sep. 2013
Innlegg
1.571
En dag etter anskaffelsen av en Hamilton jazzmaster auto chrono klarte jeg å miste den i gulvet på badet og glasset sprakk. Så vift jeg vet er det ingen Hamilton forhandler
i Norge, men skifte av glass bør vel være en grei sak? Noen som har noen å anbefale?
 
Klumsete...

En dag etter anskaffelsen av en Hamilton jazzmaster auto chrono klarte jeg å miste den i gulvet på badet og glasset sprakk. Så vift jeg vet er det ingen Hamilton forhandler
i Norge, men skifte av glass bør vel være en grei sak? Noen som har noen å anbefale?

Må si det er veldig klumsete! Men hør med Bjerke, Tidemann, David Andersen etc..
 
Ordner seg..

Utrolig leit, men shit happens.

En hvilken som helst skikkelig urmaker fikser dette ganske lett. For å gjøre det enda enkelere kan du selv kontakte Hamilton på forhånd og få de til å sende deg et nytt glass slik at det kun blir montering (ergo fort gjort) for urmakerens (og din) del. Det jeg ville bekymret meg mest for var skade på skive som følge av manglende glass, samt at små glassbiter og støv kommer seg ned i verket. Blås klokken ren og putt den i en klipspose eller lignende, det jeg ville gjort.

Grattis med flott klokke og lykke til!
 
Nåvel, ikke noe poeng i å strø salt i såret. Veldig leit, men uhell skjer. Det finnes ingen Hamilton forhandlere i Norge nei, så da må du nok som @Lynvingen sier kontakte Hamilton om nytt glass selv. De fleste urmakere vil kunne montere glasset uten problemer, men om det er knust skikkelig så burde vel urverket demonteres for fjerning av eventuelle glassbiter. Da blir det en litt større jobb.

Kan anbefale Lervik i Haugesund, de er veldig dyktige. Klaus-Olaf Heier i Ytre Enebakk er en annen jeg har god erfaring med også. Han er en flink "solo" urmaker som kanskje til og med kan skaffe glasset for deg selv, han har god tilgang på deler fra forskjellige merker tror jeg. :)

Lykke til!
 
Redigert av en moderator:
Ja det var ekstremt klumsete, men det er da også første gang jeg har klart å knuse et glass og jeg har da hatt noen klokker gjennom livet. Det måtte selvfølgelig skje med den nye.

Takk for svar da prøver jeg å få bestilt glass selv og så får jeg høre med noen urmakere.
 
Klumsete innlegg @Andreaskh

Til trådstarter, ville også hørt med noen på forumet her, er vel flere som har utstyr og kompetanse til å fikse dette, @Greg bla!

Lykke til håper det ordner seg kjapt så du får brukt nyklokka di:)
 
Redigert av en moderator:
Sånn er det med safirglass… Det "sprenger".
Og det er derfor safirglasser er ikke brukt ut i rommet: Pga høy hastighet partikler som kan treffe det og knuse det.
En urmaker i kontrakt med Swatch-Group(Omega,Certina,Tissot,Hamilton etc…) kan fikse det uten problem.