Det er det, men det er ikke like mange som lager blader. Og det er ikke mange i verden som har like mye vitenskap bak bladene sine som Fredrik Håkonsen.Det er mange utrolig dyktige knivmakere i Norge, og jeg har vært i dialog med et par. Det jeg har tegnet er i retning av en all-round jaktkniv med drop-point blad.
I work as a metallurgist at Kverneland Group Operations Norway, one of the largest produsers of ploughs for the agriculture industri in the world. I have a PhD in metallurgy, and I specialize in the selection, heat treatment and production of wear and tool steels.
Sendte nettopp mail vedrørende min wave. Fikk svar etter to min og melding om å sende den inn. Ikke dårlig. Takker @olem@Skjerstad
Ta kontakt via Wenaas Sport og Fritid | WENAAS SPORT og FRITID så får du instruksjoner.
Tenkte å kjøpe noen ordentlige biffkniver.
Tittet på disse: Schmidt Brothers 4-Piece Steak Knife Set | Williams-Sonoma
Hovedsakelig er jeg ute etter litt store kniver, typisk slike du får på argentinske biffrestauranter. Med treskaft.
Noen som har noen gode forslag, eventuelt om de har erfaring med disse jeg har tittet på?
Made in China, hvis det har betydelse.
Fikk svar i dag.
Prisen er som nevnt over 300USD. Ventetiden i dag er 10-20 uker pluss den tiden det tar og lage min etter mine spesifikasjoner.
Har alt satt meg på venteliste. Unbox kommer om tja... cd 6mnd
Gleder meg!