Klokketrender

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad
Hva tror folket om fremtidens klokketrender?
Tenker hovedsaklig noen år frem i tid.

Selv tror jeg at størrelsesjaget kommer til å roe seg betraktelig ned. Altfor store klokker på normale/tynne håndledd ser rett og slett ikke bra ut. Stadig flere mindre respektable aktører slenger seg på bølgen og lanserer gigantiske klokker. Aficionados vil trolig begynne å fokusere på andre ting enn ren størrelse.

Som Jean Claude Biver i Hublot også har vært inne på, blir det trolig økt fokus på alternative materialer, ikke bare brukt kosmetiske deler, men vesentlige områder som urverkt og urkasse. Big Bang, AP ROO Alinghi Racing, Jaeger-LeCoultre Extreme LAB, Ulysse Nardin Innovision og Freak Diamonsil tyder på forskning og utvikling innenfor materialer. Høy vekt var tidligere knyttet til kvalitet og godt håndverk, men dette tror jeg kommer til å endres i fremtiden.

Hva tror dere?

• Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
I fylla, sist baselworld 2007 tok jeg en sikkelig alvorsprat Jean Claude Biver som du viser til!
Og det var at store klokker er harry, og at eta7750 suger. Vi ble enig om en 41mm, og at det snart bli manufactur... og det har blitt og det blir! :D

Hahaha... det var morro!

IMG_1113.jpg

Ps. beklager det alt for billige, og sleske smilet. Og sjekk ut den klokka! (ps jeg vet at breitlingen jeg har på hånden er 7750.... :oops: )