Klokketips til ca 9000kr

Medlem
12. juni 2012
Jeg har akkurat fullført ingeniørutdannelsen min og tenkte å gi meg selv en gave. Jeg er ganske glad i klokker og har interesse for det, så da tenkte jeg å kjøpe meg en klokke. Men jeg trenger tips, grensen min er på 8000-10 000kr. Jeg er mest glad i robuste klokker med litt størrelse. Jeg har en følelse av at den prisklassen er enten dyre "billige" merker eller billige "dyre merker..
Hadde satt stor pris på hjelp.. Takk

Jeg har akkurat fullført ingeniørutdannelsen min og tenkte å gi meg selv en gave. Jeg er ganske glad i klokker og har interesse for det, så da tenkte jeg å kjøpe meg en klokke. Men jeg trenger tips, grensen min er på 8000-10 000kr. Jeg er mest glad i robuste klokker med litt størrelse. Jeg har en følelse av at den prisklassen er enten dyre "billige" merker eller billige "dyre merker..
Hadde satt stor pris på hjelp.. Takk

Sjekk dykkeruren fra Oris, veldig mye fint der med spennende urverk som humper inne i. Vet ikke prisen på Pro Diver modellen men den er svær og robust

Det klassiske svaret er å se på en av Omegas seamastermodeller. Klassiske og fine. Du kommer forresten til å få det klassiske rådet spar litt til og kjøp en brukt Sub snart;)

ProDiver overskrider nok budsjettet ditt: http://www.urverket.no/oris-diving-black-dial-p-10648.html

Men hva med Oris Aquis? Den synes jeg er veldig tøff.
oris-733-7653-4154-MB_LRG.jpg

http://www.urverket.no/oris-divers-aquis-date-sortstal-o43-mm-p-14476.html

Er ikke Sinn U1 innenfor budsjett? Det bør jo kunne være er alternativ:) Synes også Oris Aquis er en flott klokke! Longines HydroConquest kan være er en annen serie å se på.

Oris er et godt forslag, eller kanskje en Maurice Lacroix diver.
Om du kan klare deg med en litt sliten beater så er vel en omega Seamaster nesten innen rekkevidde.

Men litt vanskelig prisklasse du skisserer, hvilket du også nevner.
De rimelige blir rimeligere, og de dyre merkeklokkene blir for dyre.:confused:

Mitt konklusjon ville nok av erfaring blitt:
Kjøp en rimelig beater ala Seiko og spar noen kroner, om/når du blir bitt av basillen så kjøper du deg asap en Submariner (Rolex) 16610.(30-35k)