# KLOKKESTAFETTEN 2 - PÅMELDING #

Medlem
8. aug. 2022
Innlegg
539
Sted
Sarpsborg
Jeg fikk et hint om å starte denne først som sist, mens vi har litt styrefart fra første runde som akkurat er ferdig. :)

Klokkestafetten 2 får et litt annerledes format.

-Man melder seg på ved å nominere én av sine klokker til stafetten. Hvordan man presenterer den er litt opp til hver enkelt, men lyrikkarbeidet skal være opp til anmelderne. En kort presentasjon med et minimum av nøkkelinformasjon f.eks.

Om man ber anmelderne gjøre research og grave frem informasjon om sin 1857 Heinrich Würstroller Und Sohn eller om man håper de kan skrive noe originalt om sin Seiko 5 Sports, eller noe midt i mellom, er opp til den enkelte.

-De nominerte klokkene blir tildelt en dato fra én uke etter at påmeldingstråden er avsluttet, og på den dagen vil TO av de påmeldte bli trukket ut til å skrive sin reaksjon/omtale/vurdering/historie om klokka. Etter at disse har postet sin omtale, kan selvsagt alle de andre også komme med sine synspunkter. Dette betyr at i løpet av stafetten skal alle påmeldte komme med sin omtale av TO klokker. Pluss evt. andre kommentarer selvsagt. :)

Påmeldingen er åpen fra nå, til 23:59, søndag 4. februar.

Meld deg på ved å poste klokka di som et svar i denne tråden med en kort presentasjon. Merke, navn og referanse, bilde og hva annet du måtte synes er relevant. Men husk at det ikke er du som skal skrive mest om den. :)

Sleng deg med! Som du kanskje har sett er det gøy med klokkestsfett!
 
Denne runden skal selvsagt også holdes hyggelig og respektfull, og blir morsom, underholdende og lærerik for alle involverte. :)

Lykke til!
 
Melder meg på med Cartier Santos (medium, hvit urskive). Presenterer og skriver litt om klokka på den dato jeg blir tildelt og klokka skal i (kryss)ilden.

Poenget er vel å legge ut bilde og littegrann info i påmeldingstråden og la andre skrive om den på den tildelte dagen. Ellers har du jo allerede presentert valget ditt. :) Mangler bare bilde av en hvit Santos Medium. ;) Bildene bruker jeg i åpningsinnlegget i stafettråden :)

Takk for påmeldingen. :)
 
Poenget er vel å legge ut bilde og littegrann info i påmeldingstråden og la andre skrive om den på den tildelte dagen. Ellers har du jo allerede presentert valget ditt. :) Mangler bare bilde av en hvit Santos Medium. ;) Bildene bruker jeg i åpningsinnlegget i stafettråden :)

Takk for påmeldingen. :)
Oppdatert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
Jeg melder meg selvsagt på selv også.

…med en hverdagshelt som jeg synes fortjener litt mer cred. …og tar meg av budsjettklassen i denne stafetten også. :)

Certina DS Action Diver 43mm
C0326072205100

IMG_8797.jpeg
 
Jeg slenger meg med og nominerer Casios klassiske firkanta G-Shock-modeller, selve ur-gshocken. La oss se litt hyllest av, og historier om, rimelig & sjukt robust quartz!


1000003055.jpg
 
Redigert:
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Fjordseiko og Dazed
jeg kan gjerne bli med, og nominerer klokken som sakte men sikkert har endt opp som en slags endgame klokke for min del - SEIKO GS SBGH001 - klokken som i mine øyne signaliserte GS store comeback, og Seikos første hi beat etter 41 års pause.
IMG_3156.JPG
DSCN5469.JPG
DSCN5473.JPG
 
Jeg er også med, og bidrar i tråden med et micro-brand, svenske Tusenö, i form av grønn Windseeker. Er generelt glad i micro-brands, og denne er nyanskaffet, men jeg er svært usikker, beholde den, yay or nay?
image.jpg
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Fjordseiko og Dazed
@Dazed
Blant tusenvis av medlemmer på TS bør det være andre som kan være med i runde 2. Når det er sagt, synes jeg opplegget i runde 2 virker litt «omstendelig». Er ikke usannsynlig at dette påvirker interessen for å melde seg på :unsure:
 
@Dazed
Blant tusenvis av medlemmer på TS bør det være andre som kan være med i runde 2. Når det er sagt, synes jeg opplegget i runde 2 virker litt «omstendelig». Er ikke usannsynlig at dette påvirker interessen for å melde seg på :unsure:

Klart. Bare tenkte at de entusiastiske fra første runde kanskje hadde lyst nå også. :)

Omstendelig? Tja. Det blir vel litt hva man gjør det til denne gangen også. Vi får se. :)
 
Melder meg på med min Nomos Glasshütte Club Dunkel.
Ref 752, 40mm kasse dia.
Siste klokke inn i boksen, kjøpt mer eller mindre på impuls, det var noe med utseende som traff meg, kombinert med 100m wr.

IMG_1071.jpeg

IMG_1073.jpeg


Så blir det jo spennende (og utfordrende) å skulle forholde seg til 2 stk klokker man ikke har noe forhold til, og kanskje ikke engang liker…;)
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Fjordseiko og Dazed
Så blir det jo spennende (og utfordrende) å skulle forholde seg til 2 stk klokker man ikke har noe forhold til, og kanskje ikke engang liker…;)

Det er jo det som er gøy. Å måtte sette seg littegrann inn i noe nytt. Om det ikke faller helt i smak hos anmelderen, er jo det en ærlig og grei sak, så lenge man sier det på en ordentlig måte. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth