Klokkesamlere i Bergen

Medlem
8. jan. 2019
Innlegg
3
Sted
Bergen
Hei! Jeg er journalist i NRK, og jeg skulle veldig gjerne hatt tak i en klokkesamler i eller nær Bergen som kunne tenke seg å snakke med meg. Det er ønskelig med både intervju om klokkeinteressen og gjerne få se deler av samlingen. Intervjuet vil være på tv.

Ta kontakt med meg på epost: roy.hilmar.svendsen@nrk.no hvis du kunne tenke deg å stille opp :)
 
Jeg hadde spandert på meg en flybillett og reist til Oslo. Der er det en del flotte samlinger med tilhørende godbiter og kunnskapsrike samlere. Jeg kan alt for lite om selve urverkene, historien til de forskjellige merkene osv. Vi har hatt nok av folk som har uttalt seg på forum, podkaster osv med sin magre kunnskap. Vil de stå frem, så tar de nok kontakt:)

Når det er sagt, så er det kjekt at det er fokus på klokker til lands. Blir spennende og se resultatet, men håper fokuset ligger på design, urmakerfaget, historien og ikke bare pris og investeringer.

Hilsen han med en Pizza på armen.

BF17027C-3911-402D-B86C-6170CD8BD636.jpeg
 
Takk for innspill og engasjement. Programmet skal sendes fra Bergen, det er derfor vi ønsker å få tak i en som holder til på de kanter. Tema for sendingen er tid, og intervjuet vil trolig ta utgangspunkt i hva som fikk vedkommende til å bli interessert i klokker, hvordan samlingen startet, hvor stort miljøet er o.l.
 
Tror nok noen med en interessant samling skal få lov til å grabbe denne stafettpinnen @lantin. :D Etter klokkeskuffen min å dømme samler jeg jo mer på reimer enn klokker.... 4 klokker og over 80 reimer?!
 
Tror nok noen med en interessant samling skal få lov til å grabbe denne stafettpinnen @lantin. :D Etter klokkeskuffen min å dømme samler jeg jo mer på reimer enn klokker.... 4 klokker og over 80 reimer?!
Haha, det er ikke så ille hos meg, men man skulle trodd det var remmer man samlet på ja.
Harru noen artige med 22mm bredde kanskje? ;)