Klokkesafarien så langt

roanje

Støttemedlem
Medlem
3. des. 2014
Innlegg
234
Sted
Oslo
I anledning min 100. post - det tok bare 5 år - tenkte jeg at jeg skulle prøve å oppsummere status på klokkegalskapen så langt. Jeg har hatt en fasinasjon for klokker siden jeg var liten, men det var først i voksen alder jeg klarte å forsvare å bruke en del penger på en ‘ordentlig’ klokke. 30. Mars 2011 hadde jeg litt dødtid på flyplassen i Hong Kong, og endte – etter mye frem og tilbake – med å kjøpe en IWC Portofino. Jeg hadde egentlig mest lyst på en Portugieser, men den var litt for dyr for at jeg klarte å forsvare det ovenfor meg selv. Mange klokker har kommet og gått, men Portofino’en er fremdeles i samlingen – og det kommer den nok alltid til å være, selv om den nesten aldri blir brukt.
IMG_2641.jpeg


Drøye to år senere gikk til innkjøp av noe nytt, og denne gangen ble det en Portugieser - 7 Days Automatic. Med disse to i samlingen gikk det nesten tre år før jeg kjøpte noe nytt.
IMG_5372.jpeg


Men etter disse to så kom den store ketchupeffekten - så her kommer et lite utvalg av ur som har vært innom boksen i løpet av de siste 4 årene....

IMG_0096.jpeg


IMG_5643.jpeg


IMG_5736.jpeg


IMG_0078.jpeg


IMG_0005.jpeg


IMG_1225.jpeg


IMG_5662.jpeg


IMG_1762.jpeg


IMG_0540.jpeg


IMG_0939.jpeg


IMG_0074.jpeg


IMG_1476.jpeg


IMG_1466.jpeg


IMG_1451.jpeg


IMG_0476.jpeg


IMG_0446.jpeg


IMG_2653.jpeg


IMG_0384.jpeg


IMG_0773.jpeg


IMG_0769.jpeg


IMG_5827.jpeg


Det har blitt en del forskjellig de siste årene, men nå har mesteparten av klokkene blitt solgt til fordel for tak over hodet. Savner en rekke av klokkene, så kjenner at det klør i fingrene etter å få tak i noen igjen på nytt... og de som kommer tilbake håper jeg blir der for alltid denne gangen.
 
Redigert:
WOW! Det var litt av en reise :D Tak over hodet kan ingen bestride er viktig, men har du noen av disse herlige klokkene igjen? :oops:
 
  • Liker
Reaksjoner: roanje
Fantastisk og imponerende samling! Spent på hvordan denne vil se ut nå som tak over hodet er i boks og du kan "komme i gang igjen...! Må si du tok nok voldsomme steg fra ingen klokker til å ende opp med en så flott samling!
 
  • Liker
Reaksjoner: roanje
Herlig samling og klokke reise! Må teste litt før mann finner sine favoritter,og smaken forandrer seg også litt iløpet av 10 år!