Klokker til "hyggelige" priser

mye gøy for tresifra penger:

6623576E-2D37-454F-A7F9-CF1356BE8F6C.jpeg
 
Nezumi Baleine passer godt i denne tråden. Frakt og moms medregna så bryter den budsjettet litt, men brukt er det godt mulig å få den under budsjettet i denne tråden. Til tross for den lave prisen er kvaliteten godt ivaretatt. Den drives av et seiko-verk, som internettet påstår er en videresalgsversjon av 4r35-verket som benyttes i mer kjente klokker, bla noen presage og prospex.

Kassa måler 40mm, og høyden 14 mm. Den oppleves imidlertid slankere, noe kassedesignet og den bua safiren bidrar til.

Godt fornøyd med skrukrone, vanntetthet, lesbarhet og kvaliteten på lenka. Skiva er fin, viserne likeså og dreibar dykkerbesel er stas.

For min del trekker plasseringa av datovinduet ned, men lik farge på datohjul og skive kompenserer til en viss grad. Dessuten er ikke lumen så bra jeg skulle ønske.

IMG_20190115_150330.jpg


IMG_20190115_150100.jpg


IMG_20190115_151030.jpg


IMG_20181226_143348.jpg
 
Nezumi Baleine passer godt i denne tråden. Frakt og moms medregna så bryter den budsjettet litt, men brukt er det godt mulig å få den under budsjettet i denne tråden. Til tross for den lave prisen er kvaliteten godt ivaretatt. Den drives av et seiko-verk, som internettet påstår er en videresalgsversjon av 4r35-verket som benyttes i mer kjente klokker, bla noen presage og prospex.

Kassa måler 40mm, og høyden 14 mm. Den oppleves imidlertid slankere, noe kassedesignet og den bua safiren bidrar til.

Godt fornøyd med skrukrone, vanntetthet, lesbarhet og kvaliteten på lenka. Skiva er fin, viserne likeså og dreibar dykkerbesel er stas.

For min del trekker plasseringa av datovinduet ned, men lik farge på datohjul og skive kompenserer til en viss grad. Dessuten er ikke lumen så bra jeg skulle ønske.

Vis vedlegg 129463

Vis vedlegg 129464

Vis vedlegg 129466

Vis vedlegg 129450
Dette må jo vere ekstremt mye for pengane. Og så datovindu med lik farge og da... da er jo til og med @Preacher nøgd :)
 
Lenge siden jeg har kjøpt meg klokke på impuls nå og såvidt jeg husker er dette min første "microbrand". Mitt første inntrykk er at Evant absolutt leverer ganske kule klokker til veldig hyggelige priser. På med en gummirem eller kanskje mesh så er man klar for litt bading også;)
20190306_231156.jpg
20190306_231355.jpg
20190306_231506.jpg
20190306_231624.jpg
20190306_231418.jpg
 
Denne Vostok-saken så faktisk veldig bra ut. :)
  • Liker at den har hvit urskive og de sorte viseren gir flott kontrast
  • Sekundviser er oransje og gir litt "Rolex Polar" vibber
  • Datovinduet er laget med omhu og gir en flott dybde i det visuelle
  • Litt for tykk etter min smak (15mm), men hadde den vært tynnere hadde jeg kjøpt den tvert.
  • Pris ca. 1600 kroner

amfibia-vostok-amphibia-scuba-070799-6.jpg
 
Denne Vostok-saken så faktisk veldig bra ut. :)
  • Liker at den har hvit urskive og de sorte viseren gir flott kontrast
  • Sekundviser er oransje og gir litt "Rolex Polar" vibber
  • Datovinduet er laget med omhu og gir en flott dybde i det visuelle
  • Litt for tykk etter min smak (15mm), men hadde den vært tynnere hadde jeg kjøpt den tvert.
  • Pris ca. 1600 kroner

amfibia-vostok-amphibia-scuba-070799-6.jpg
Særs stilig datovindu. En klokke med hvit skive er kult om sommeren = trur må prøve en sådan...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Denne Vostok-saken så faktisk veldig bra ut. :)
  • Liker at den har hvit urskive og de sorte viseren gir flott kontrast
  • Sekundviser er oransje og gir litt "Rolex Polar" vibber
  • Datovinduet er laget med omhu og gir en flott dybde i det visuelle
  • Litt for tykk etter min smak (15mm), men hadde den vært tynnere hadde jeg kjøpt den tvert.
  • Pris ca. 1600 kroner

amfibia-vostok-amphibia-scuba-070799-6.jpg

Virkelig stiling!
Mye for pengene. Det datovinduet liker jeg. Det ser ut som om det er revet pent av en liten kant på skiven. Tøft og originalt. Fordelen med slike "lange" datovinduer er jo at du kan lese av datoen selv om langeviseren "står mot 3". Her har Vostok fått inn en stilig designmessig vri.

Honnør for den.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann