Klokker til dame

Medlem
10. aug. 2025
Sted
Bergen
Har ganske nylig startet å få interesse for klokker. Noen som har tips til gode steder for å lære mer om klokker og inspirasjon til dameklokker?

På ønskelisten står disse modellene, har en Cartier Panthere fra før.

Rolex date just
Longines - DolceVita
Omega - De villes Prestige
Cartier - Baignore
Bvlgari - Serpenti

Noen som vet hvordan ventetiden er på Rolex date just for tiden hos Bjerke? Jeg har kjøpt Cartier Panthere der.

Velkommen!
Svarer på vegne av mine kone. Hun liker veldig godt Teddy Baldassare på youtube for å lære men også se på mange flotte klokker, han er veldig dyktig til å lære fra seg, beskrive klokkene og filme/ta bilder som er veldig appelerende.

Ellers finnes det mange kjekke youtuber damer å se på, siden Teddy er veldig manne-klokke fokusert.

Jeg liker selv å lese på Fratello, der er det mye og ganske god bredde av artikler.

Vi har ellers ikke erfart så mye gode plasser å finne «dame klokke» info eller møter. Typisk GTG eller event hos forhandler er god plass å møte felles klokkeinteresserte, men dem er ofte pølsefest.

Men f.eks. på «merke» treff hos forhandler blir det som oftes herreklokker medbrakt, basert på egen erfaring.

Lykke til med dyrking av interessen :)

Hei og velkommen hit :) Jeg bruker mest youtube for inspirasjon! Hun her f.eks, er en ganske fersk klokke entusiast som gjør alt fra å fortelle historien til diverse klokkeprodusenter, til å sette sammen klokker(kit) selv!

• Liker
Reaksjoner: Klokker
Hei og velkommen!

Jeg vil slå et slag for podkaster for inspirasjon og læring.
Tidssonen podkast og Klokkelandslaget (tidssonens og Finansavisens podkast som nå ligger i ro) er interessante, men jeg likte også Klokkepodden (reklamepodkasten til Urmaker Bjerke) i starten, ettersom de gjennomgår en del temaer og merkers historie.

Stilige klokker du har sett deg ut. Ventetider på Bjerke kan jeg dessverre ikke si noe om.