Klokker som viser dag og dato, hva finnes?

Har vært på samme quest som OP, og disse er litt utenfor det kjente:

Seiko Weekdater.

20765270-pwtnhvg2t7kngsss9qn6npw9-Large.jpg


Waltham Day-Date:

21357892-ciq49qfvclxycvqwetbri34i-Large.jpg
 
Sikkert ikke interessant for deg men floppeklokka til Von Doren har DD på både norsk og engelsk :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
I tilfelle du ikke skulle lide av noen quartz-aversjon, så vil jeg slå et slag for Grand Seiko SBGT038.

Denne kommer på under 20' ferdig momset i brukt tilstand.

9F83, skuddsikkert verk, noe så sjeldent (IMHO) som en two-tone som funker, klassisk størrelse (37.5mm, methinks) - og, fortsatt IMHO - mer balansert og harmonisk skive enn på nyere GS, grunnet Seiko-logoen.

Jamen, SE på den, da! Nyyydelig!

1CEA212F-13DC-4235-A6B1-763EDC43B138.jpeg
 
Redigert:
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Gin og Larsnie

Tudor Date+Day er ett godt forslag hvis 36mm er ok. Bærer overaskende godt og veldig praktisk i hverdagen.
Gammel "oyster" kasse som er slim og fin. Finnes med California skiven som er over med mercedes (rolex) visere,
jeg har en 2020 modell 76200 oppgradert med Cali dial.

Kan legge ut bilder av den ved interesse, ett godt alternativ. Kan også vises i Larvik hvis interessert.

Tudor Date-Day finnes med ref. 76200 / 76213 / 76214 for stål / twotone og fluted+stål.
En rekke ulike skiver og metaller gi mange muligheter.
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Tudor Date+Day er som nevnt en mulighet hvis du liker 36mm. Minste klokka jeg har, men bærer greit og veier lite så passer egentlig til alt i hverdagen. På mange måter en blanding mellom Explorer og Daydate pluss stål oysteraktig kasse.

Skal prøve en Erikas MN strap etterhvert.

20211120_203323.jpg
Min har cali dial og mercedes visere som er en kul mulig kombo. Finnes ellers en rekke andre skiver.