Klokker som tar seg ut på en spesiell måte

Medlem
23. nov. 2010
Innlegg
204
Sted
Trondheim
Min endeløse søken etter klokker som er spesielle vil aldri ta slutt.
Jeg spør derfor etter tips. Tenker på klokker som er makeløse på sin egen måte.

Tar noen eksempler:

Magrette BW

s-cross1.jpg


Perrelet Turbine

perrelet-turbine-collection-wristwatches-red.jpg


JLC Reverso

jaeger-lecoultre-reverso-a--thumb-450x574-3349.jpeg


Takk for alle bidrag!
 
Kanskje litt utenfor de flestes økonomiske rekkevidde, men:

Vianney Halter - Antigua

mob_image.1208741.jpg


Cabestan:
CabestanWatch.jpg


Og den litt mer oppnåelige med snudd urverk - Glashütte Original Panoinverse XL:
PANOINVERSE-SS.jpg
 
Regner med at Tidemann solgte den de hadde inne for lengst(snakk om Glashütte Original Panoinverse XL), men fy f... for en rå klokke. Satt og pratet klokker med Tom(?) hos Tidemann et par timer mens jeg fikk ha denne klokken på armen, nydelig sak. Eneste som var litt nedtur for min tur var at den ikke hadde skru-krone.

Dette er vel noe av det råeste som er lagd
[video=youtube;vR-0sFpNmqc]http://www.youtube.com/watch?v=vR-0sFpNmqc&feature=related[/video]
 
Panerai har noen modeller som er litt spesielle, som f.eks PAM 152 og 153.

Her er 152:

main.php


main.php
 
Disse Purdey-modellene har vokst litt på meg. Jeg kunne nesten ha sett for meg å gå med en. Prisen er rett nok forbydende.

I tillegg grenser de mer over mot et smykke med en klokke, heller enn å være et smykke av en klokke :)

Håper det kommer flere bilder her av spektakulære ur!
 
Dersom man skulle ha noen millioner å svi av, kan jo denne være aktuell :grin:

016_greubel_forsey.jpg


Greubel Forsey Quadruple Tourbillion
 
uhhhh

nesten litt vulgært? Quad tourbillon?

På en annen side så er det milliardene som går til å utvikle formel1 som er den reelle driveren for motorteknologien i alle nye biler. Det samme gjelder kanskje haute horlogerie?
 
Jeg er ikke enig at den er vulgær.
De to gutta, Robert Greubel og Stephen Forsey, er klokkegenier i mine øyne
 
Enig i at det ikke er mye vulgært over Greubel Forsey.

Tvert i mot finner jeg det utrolig interessant at det finnes nok vel bemidlede, og åpenbart smått eksentriske, samlere til å holde liv i disse små produsentene. På hvilket tidspunkt i samlingen dukker tanken om at "det som mangler nå er en Greybel Forsey til 2 mill"?

Det må finnes en del samlinger rundt omkring som overgår våre våteste drømmer og som neppe blir vist på noe forum, noensinne.
 
Enig i at det ikke er mye vulgært over Greubel Forsey.

+1


En annen spesiell klokke er Crazy Hours fra Franck Muller.

franck-muller-crazy-hours-watch-blue.jpg


Første gang jeg så den må jeg innrømme at jeg ikke helt skjønte hva som var så crazy med den, men så så jeg en gang til... Gøy, men blir selvfølgelig mest en gimmic.

[video=youtube;5IZImSMPLKk]http://www.youtube.com/watch?v=5IZImSMPLKk[/video]
 
+1


En annen spesiell klokke er Crazy Hours fra Franck Muller.

franck-muller-crazy-hours-watch-blue.jpg


Første gang jeg så den må jeg innrømme at jeg ikke helt skjønte hva som var så crazy med den, men så så jeg en gang til... Gøy, men blir selvfølgelig mest en gimmic.

[video=youtube;5IZImSMPLKk]http://www.youtube.com/watch?v=5IZImSMPLKk[/video]

Det er vel ingen gimmick:)

Om enn praktisk ubrukelig, så fortsatt en imponerende (?) komplikasjon...

Derimot kommer jeg aldri til å kjøpe en selv, men kan titte på Mathfjeld sin på GTG...;)
 
Det er vel ingen gimmick:)

Om enn praktisk ubrukelig, så fortsatt en imponerende (?) komplikasjon...

Derimot kommer jeg aldri til å kjøpe en selv, men kan titte på Mathfjeld sin på GTG...;)

Jeg elsker crazy hour colour dream =P Var faktisk ett av urene som startet interessen min for mekaniske ur... :cool:
 
colour dream med sort skive er sinnsykt "lekker". Ser SwissTime har en Long Island modell i hvit gull til salgs. Hmmm, hvorfor var det ikke jeg som vant 35mil i Lotto. :(