Jeg skjønner enda ikke at denne tråden gjør noe annet enn å skape dårlig stemning, spesielt for de som har klokker som blir omtalt her (som nå begynner å bli ganske mange).
Til dels enig. Men er glasset halvfullt eller halvtomt?
Klokker som andre liker, men ikke jeg; det kan også tolkes som klokker som andre liker og som jeg misliker. Mitt utgangspunkt er at jeg ikke direkte misliker noen klokke - vel, noen få unntak finnes jo, men ikke av de jeg har sett her på sonen. Det finnes mange klokker som har et eller annet designelement ved seg som jeg ikke liker (spesielt godt). Cyclopen på Rolex likte jeg ikke i det hele tatt, men det var ikke så ille at jeg
mislikte sub date av den grunn.
Det skrives i denne tråden en del negativt om klokker, som om de skulle
mislikes. Det er ikke nødvendigvis hyggelig lesning om det dreier seg om en klokke man selv eier og er spesielt glad i. Det er stor forskjell fra å mislike noe til å ikke like noe. Halvtomt/halvfullt.
Man skal ikke surfe mye på internasjonale klokkefora om man har kjøpt seg en ny og dyr (for deg/meg) klokke. Da finner man innlegg med så mye negativt at man kan miste troen på både klokken - og seg selv.
Men en ting er i alle fall sikkert:
Min PAM 372 hadde vært mye bedre likt hvis den ikke hadde plexi, hvis den var 40 mm, hadde delvis børstet kasse, børstet lenke, keramisk dreibar bezel, sort skive, hvite og runde indekser med hvittgull ringer rundt, perle i bezel kl 12, normale crown-guards, screw-in-crown (triple lock), mercedes-visere, cato med cyclop, skrudd baklokk i stål etc etc. Eller Rolex Submariner, som det også gjerne kalles.
Dette blir jo latterlig, ikke sant. Men det er slik det låter når det kommer en ny klokke fra nær sagt hvilken som helst produsent. Akkurat som med nye biler. Da sitter gamlingene (de med forrige modell) på fugleberget sitt og kakler og forklarer hvor mye bedre det hadde vært om ditt og datt hadde vært sånn og slik. Pussig at ikke alle disse ekspertene har fått seg en toppjobb i BMWs eller Rolex's designavdelinger.
Edit: Dette ble langt og sikkert usammenhengende. Jeg (og dere) kan skylde på at jeg går på overdoser med smertestillende pga en låsing (?) i ryggen.