Klokker som andre liker - men ikke du.

Panerai. Helt ukjent for meg når jeg ramla inn her, til tross for at jeg har hatt en klokkefetish i mange år. Jeg har forsøkt å se hva dette er for noe siden så mange tydligvis vil ha en, men niks.
Jeg sovner av hvert eneste bilde jeg ser av disse klokkene.
IWC er i en vippeposisjon. Ikke helt sikker på hvilken siden jeg vil ramle ned på.
Sub forstår jeg selv om den er kjedelig i svart fodi den er en klassiker.

Men altså, Panerai skal jeg aldri ha. Hvorfor er det ingen puke smiley her?

Bortsett fra det med IWC har jeg følt akkurat det samme som deg.

Når det gjelder Panerai så vet jeg ikke helt hva som slo meg, men noe var det. Første gang jeg så og fikk ta på en Panerai ga det meg ingenting. Absolutt ingenting. Etter lang tid her på TS måtte jeg bare finne ut hva og hvorfor Panerai har slike blodfans verden over. Jeg begynte å lese litt rundt på nettet, kikket på bilder av flere modeller og etter hvert fant jeg flere og flere detaljer som jeg kunne like. Men størrelsen, da mann, den var jo så enormt stor. Ganske uaktuell for meg, tenkte jeg.

Etter flere GTG hvor jeg fikk prøve Panerai på armen fant jeg ut at dette var gromt. Fikk lyst til å stikke av med klokka på armen. Da jeg leste historien bak 372 bestemte jeg meg for å se nærmere på den - og det til tross for dens enorme 47mm. Ferden gikk til Bjerke og jeg fikk prøve den på armen. 47mm var plutselig helt greit. Jeg var solgt. Og det samme var klokka.

Det går ikke en dag uten at jeg enten har den på armen eller kikker på den i boksen. Den blir vakrere og vakrere hver gang jeg ser på den. Den blir hos meg.

Bli med på et GTG en gang. Du skal få tafse og prøve alt du vil. Kanskje du en dag innser at du aldri skal si aldri;)

Jeg liker ikke Paneriai

Jeg har prøvd, men evner ikke å like de.

jeg liker ikke:
størrelsen. 45-49mm er litt for stort.
Lugsize. 24mm reim er for bredt.
buckle-size. På undersiden av hånden blir låsen for brei den og.
Kurvet glass. Kurvet glass på store ur ser ut som en oppned suppeskål.
ETA-verk. Er udekorert 6497 i en klokke til 20-25k er svindel.

Me ikke hør på meg, jeg liker jo Hublot

Så... Dekorerte ETA-verk er verdt x 3 av panerai sine priser?
Hehe.. Den pasningen plasserte du godt;)

Tramper like godt ut i det...

Liker ikke 36mm eller mindre Rolex... Syntes det ser feil og puslete ut på armen! Heller ingen stor fan av Explorer 2...

Får erte på meg den andre halvdelen av forumet også...

Liker ikke Seiko SKX007/009...
Noe rart med kasseformen som ikke snakker til meg. Videre syntes jeg den er alt for høy i forhold til størrelsen...

Liker ikke, med fare for å møte meg selv i døren, kaste klokker i glasshus osv:
- Klokker lagd av klesmerker. At de kan tre i en nål, betyr ikke at de vet hvordan man lager en klokke.
- Klokker lagd for bilmerker eller motorsykler, med mindre du faktisk eier en Bentley eller SLR.
- Klokker som markedsføres av golfspillere, skuespillere og sangere. Selv om jeg kjøper klokken, så vil jeg hverken få spille golf med Tiger, se ut som George Clooney eller få en date med Nicole Kidman.
- Klokker med double. De blir hverken dobbelt så fine eller dobbelt så mye verdt av det.
- Herreklokker med diamanter, med mindre du ikke også har en hvit puddel.

Skal vi sloss?;)

Få med deg karen her da... Kjører også 36mm;)
Mike-Tyson-Watch-Rolex-Datejust-2.jpg

Liker ikke Grand Seiko.
Jeg bryr meg ikke om hvor perfekte urverkene er, det blir som å dra til bilforhandleren og kjøpe en "Grand Hyundai"

Samtidig som jeg er igang, dressklokker på over 40mm. All implisert sofistikasjon og eleganse forsvinner rett ned i søpla når man har en pizza på armen.

Og til sist, hvorfor måtte IWC kalle den tidvis nydelige gerald genta kreasjonen sin for "ingenieur" istedet for noe litt mer tvetydig som f'eks milgauss? Hadde du kjøpt en Rolex "accountant" eller en breitling "key account manager"? Jeg har med ingeniører å gjøre hver dag på jobb, jeg vil ikke ha en på armen.

Redigert:
....................Og til sist, hvorfor måtte IWC kalle den tidvis nydelige gerald genta kreasjonen sin for "ingenieur" istedet for noe litt mer tvetydig som f'eks milgauss? Hadde du kjøpt en Rolex "accountant" eller en breitling "key account manager"? Jeg har med ingeniører å gjøre hver dag på jobb, jeg vil ikke ha en på armen.

Herlig :D :D :D

Frode.