Klokker og antrekk.

Å gud, flashbacks til nittitallet og mindre stolte øyeblikk. I USA barberte stisyklistene seg også.
Jeg har syklet mye landevei og terreng i inn- og utland på amatørbasis.
Jeg har aldri barbert beina.
Men en gang jeg syklet Grenserittet var det et stort telt med gratis massasje ved målgang i Fredriksten festning.
Gode gud å det lugget! Jeg er overbevist om at jeg vet hvordan det føles å føde 😂
Så hvis syklister (merke seg proffsyklister) barberer beina pga mye massasje så har jeg full foreteelse for det faktisk. Men om det skyldes «aerodynamikk» så tenker jeg det kan begrenses til Le Tour de France gjengen.

Jeg har aldri barbert beina.

Good for you.

Argumentet blant 'kanerne dengang var at når du tryna stygt så ble det både mer møkk i såret, og vanskeligere med teip og plaster, om du hadde hår. Jeg tror sannheten var nærmere at det var lettere å se muskuløs og definert ut med mindre hår, og at de var forfengelige (om enn møkkete) jævler. I tillegg var det en litt sånn gruppetilhørighetsgreie tror jeg.

I fjellet så man uansett ut som en føkking ammatør om man hadde hår. Og gruppepress er en stygg greie.

Argumentet blant 'kanerne dengang var at når du tryna stygt så ble det både mer møkk i såret, og vanskeligere med teip og plaster, om du hadde hår. Jeg tror sannheten var nærmere at det var lettere å se muskuløs og definert ut med mindre hår, og at de var forfengelige (om enn møkkete) jævler. I tillegg var det en litt sånn gruppetilhørighetsgreie tror jeg.

I fjellet så man uansett ut som en føkking ammatør om man hadde hår. Og gruppepress er en stygg greie.
Du har sannsynligvis helt rett.
Har hørt de teoriene om møkk og plaster jeg også, men tror du treffer når du nevner gruppepress og definerte muskler. Man skal ikke undervurdere forferdelighet