Klokker i Dubai

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
15. feb. 2014
Innlegg
374
Sted
Karmøy
Dette er min første post på dette forumet, så håper at jeg har postet spørsmålet mitt på rett plass.

Jeg reiser til Dubai om en ukes tid. Leser forskjellige meninger om at klokker er billigere i Dubai.

Jeg ønsker meg en Breitling Transocean Unitime Pilot som i Norge koster 78.450kr.

Hva kan jeg regne med å få klokken for i Dubai?

PS! Hva er deres erfaring med å få "nice price/gode priser" på Breitling i Norge ?

Mvh
Kent Ove
 
Nærmest uansett rabatt skal det godt gjøres å gjøre en bedre deal enn hos AD i Norge. Når momsen kommer på toppen er du ganske sikkert tilbake til utgangspunktet nærmest. Det finnes mange ADer for Breitling i norge, jeg ville tatt en liten tilbuds/service-runde og kjøpt den der du får best feeling. Tror du kan forvente en god pris om du bestiller den og legger pengene på bordet. Husk at verdien av den norske forbrukerkjøpsloven og forholdet til en AD er verdt noen kroner det også. Lykke til med kjøp!
 
Nærmest uansett rabatt skal det godt gjøres å gjøre en bedre deal enn hos AD i Norge. Når momsen kommer på toppen er du ganske sikkert tilbake til utgangspunktet nærmest. Det finnes mange ADer for Breitling i norge, jeg ville tatt en liten tilbuds/service-runde og kjøpt den der du får best feeling. Tror du kan forvente en god pris om du bestiller den og legger pengene på bordet. Husk at verdien av den norske forbrukerkjøpsloven og forholdet til en AD er verdt noen kroner det også. Lykke til med kjøp!

+1
 
Nærmest uansett rabatt skal det godt gjøres å gjøre en bedre deal enn hos AD i Norge. Når momsen kommer på toppen er du ganske sikkert tilbake til utgangspunktet nærmest.

Langt på vei enig for merker med streng priskontroll som f'eks Rolex og Omega, men det øyeblikket man begynner å se på, eh, særere saker som f'eks glashutte, begynner hvitmarkedsprisene pluss moms å bli betydelig bedre enn hva man kan få i Norge. Det kommer delvis av at norske forhandlere kjøper klokker i euro, men vi kan kjøpe klokker i valutaer som er mindre styrket mot den norske kronen. Hørte om en zenith hos david andersen, og prisen var avskrekkende kontra amerikansk hvitmarkedspris.

Skal ikke se vekk for at du, med rabatt, kan spare noen tusen på breitlingen i dubai. Min tidligere breitling heritage kjøpte jeg i singapore, og sparte kanskje 7000 kroner ferdig momset og prutet. På en modell til drøyt 29k er det en betydelig sum.
 
Redigert:
Lignende diskusjoner finnes fra før (dersom du gjør et søk vil du nok finne den informasjonen du søker).

Minner også om forumreglene: «Alle innlegg skal strebe etter en tilstrekkelig grad av konstruktivitet. Innlegg som primært fokuserer på kjøpsprosess, som for eksempel rene prisforespørsler, anses ikke å innfri dette kravet.»
 
Status
Stengt for ytterligere svar.