Min Magrette må vel være av de billigste du finner...
Den har riktignok vist seg å være laget av messing, og ikke bronze, men estetisk sett oppnår du samme effekt!
![]()
![]()
![]()
Hei.
Var på utkikk etter bronseklokke i sommer og gjorde derfor litt research på klokker på rundt 42mm. De aller fleste bronseklokkene var dessverre mye større.
I tillegg til Helsons Shark Diver i 42mm (begrenset til 50 stk., og forlengst utsolgt) fant jeg Olivier.
Olivier Bronze Diver 500m | Olivier Watches
![]()
Hvis du er åpen for større klokker kan du også sjekke ut Armida og Lum Tec.
ARMIDA WATCHES
![]()
Lum Tec, LLC
![]()
Jeg har ingen personlig erfaring med noen av klokkene, men har lest litt om dem på f.eks. WUS.
Den har riktignok vist seg å være laget av messing, og ikke bronze, men estetisk sett oppnår du samme effekt!
QUOTE]
Nå er ikke jeg utdannet i metallurgi, men messing vil vel ikke utvikle samme patina som bronse?
Messing vil vel over lengre tid enn bronse få en brun/rød farge, men vil ikke utvikle det samme spekteret i patinering /oksidering som bronse vil?
QUOTE]
Nå er ikke jeg utdannet i metallurgi, men messing vil vel ikke utvikle samme patina som bronse?
Messing vil vel over lengre tid enn bronse få en brun/rød farge, men vil ikke utvikle det samme spekteret i patinering /oksidering som bronse vil?
Jeg er heller ikke metallurg, men poenget mitt var bare at messing også over tid utvikler en form for "værbitt" patina som gir noe av den samme effekten som bronze.Til ca 400$ kan jo denne være noe å vurdere om man har et litt stramt budsjett...
Forøvrig syntes jeg at Olivier diveren er veldig pen, og tatt i betraktning at du får den med ETA 2824 burde jo denne komme langt opp på vurderingslisten... Rart at vi ikke har sett denne på sonen enda, egentlig...
Forøvrig syntes jeg at Olivier diveren er veldig pen, og tatt i betraktning at du får den med ETA 2824 burde jo denne komme langt opp på vurderingslisten... Rart at vi ikke har sett denne på sonen enda, egentlig...
Kjenner en her på sonen som bestilte Oliver klokken en god stund før sommeren, den har fortsatt ikke kommet. Så tror de har litt problemer med å få ferdigstilt nok klokker, i forhold til personer som har bestilt.
![]()
Hands-On With The Archimede Pilot Bronze (Live Pics) — HODINKEE - Wristwatch News, Reviews, & Original Stories
Denne var jo temmelig rå. Vurderer den veldig selv. 5K momset inn for en flott flieger i bronsje kan absolutt fungere!