Klokkepriser i Hong Kong

Medlem
6. des. 2007
Innlegg
52
Sted
Stavanger
Hei

Jeg skal en tur til Hong Kong. Er det noen som vet hvordan prisene på klokker er der? Og hvor finner man bra utvalg av klokker?
 
Hei,

Hong Hong er et ekstremt klokke mekka.
Når det gjelder priser vil jeg ikke anbefale noe spesiellt, men pga. den store konkurransen og og utvalget, kan du helt klart gjøre bra kjøp.
Det spørs litt hva du er ute etter. Husk, det er ikke VAT på klokker der, så prisen du "får til" er summen det blir.
HK er nok i utgangspunktet ikke "billigst i Asia", men som sagt, du kan kjøre god-kjøp og utvalget er utrolig.

"Og hvor finner man bra utvalg av klokker?"

...Vel hva skal jeg si. :D

Det kryr av butikker på hvert et hjørne. Du finner tourbillons og komplikasjoner over alt, og det finnes mer vanlige saker.
Noe spesiellt stiller det seg likevel med Rolex og Hong Kong. Det er hundrevis av Rolexer i nesten hvert et butikkvindu i urbutikkene.
Det er et par kjeder som utmerker seg spesiellt med Rolex utvalg, men så har de mange butikker over hele HK.
Alle som "er noe" eller vil være noe, har en Rolex i HK.
Det er nesten utrolig, men Rolex er så vanlig at det nesten blir litt kjedelig, og etter en stund legger man ikke så mye merke til dem...

Prince butikkene finner du mange plasser, stort utvalg av mye interessant. Også Dickson Watch.

Igjen, alle butikker fører jo ikke alle merker, men du bør ta en tur innom The Hour Glass, som ligger like ved
Imperial Hotel i Nathan Road, Tsim Sha Tsui. Glashuette Original ++. Ellers mye spennende i Nathan Road og det område.

THG er ellers en stor kjede i hele Asia som ofte har litt mer spesielle saker som MB & F, Vianney Halter, Speake-Marin, Richard Mille osv.
Husker ikke helt spesifikt hva THG i HK har, men de er ikke så store i HK som lengre sør i Asia.

thg_hk.jpg



Viktige MRT stoppesteder for shopping er Central (Prince Building!!!), Admiralty, Causeway Bay og Tsim Sha Tsui (f.eks. Vacheron Constantin).

Ikke glem Cortina Watch i Queens Road, Central. Også en super-stor kjede i Asia (Singapore, Bangkok) med enormt utvalg.

OG - du glemmer selvfølgelig ikke å ta en tur innom den nyåpnede og helt eksepsjonelle IWC Boutique, som ligger i Kowloon.
(og som er "mer" enn en Boutique). 8)


My 3 cents... :mrgreen:


God tur,

Businesstraveler
 
  • Liker
Reaksjoner: JanSkrotnes
Hei, du kommer til å bli overveldet over utvalget av klokker... Alle de feteste merkene finnes overalt i Tsimshatsui og Central.
Enig med Busi-man her. Utvalget er No.1. i verden vil jeg si. Jeg elsker mangfoldet av klokker. Folk der er klokkefans;)
Det er ingen VAT og prisene er ikke lenger billige pga. stor etterspørsel ift tilbudet. PP Nautilus og de LE/populære AP ROO - samt andre "fete modellene" - blir ofte "borte" en liten stund etter at de ankommer forhandlene. Men blir du der litt lenge, er de villig til å ekspressbestille for deg og reservere for deg;) Men det gjelder ikke klokker som Nautilus o.l. da. Rolex er überalles, så du trenger ikke å lete for å finne en Rolex AD. De "finner" øyene dine :D

Har du funnet deg en klokke du vil kjøpe, kan du nok få en grei rabatt ved å si "Sinsang (Sir), gamsiusiu dakmdak?" :D

God tur.
 
Men der tales om butikker - rigtige butikker -AD butikker, for der er masser af Lolex til salg hos gadesælgere - du bliver stoppet for hver 20 meter med tilbud på et Omega, jeg har enda fået tilbudt et Speedmaster med Rolex værk, og det stod på rotoren - så keep away, og der er masser af butikker med video/kamera/ure og hvad ved jeg med det rene Kinabras. Ellers helt korrekt - utal af strålende butikker og muligheder - men kun i de helt rigtige AD type butikker. HK$ kursen justeres ofte - og er pt lidt oppe igen
vh
 
Hei,

Beklager å trekke opp en gammel tråd, men tillater meg å spørre likevel:

- Jeg har noen bonus-billetter å svi av og kan da komme meg relativt billig til HK.
Samtidig har jeg forelsket meg litt i Rolex 114060 og har da lyst til å skaffe denne så billig som mulig...

- Er det noe å hente på å kjøpe denne ny i HK for å ta den med til Norge og tolle den inn? (Ønsker å gjøre det "etter boka" med tanke på forsikring osv.

Etter hva jeg leser er mye falske enheter å spore i HK, noen som har konkrete tips til hvor man kan kjøpe nye, autentiske Rolexer i HK?
 
Redigert:
Hei.
Jeg var i Hong Kong i fjor og da var prisene ca. Det de er i Norge, altså lite å hente etter toll. Jeg så da konkret på Tudor Ranger mener å huske at Rolex og andre var likt priset. Hong Kong har mange offisielle butikker for diverse merker, Rolex, Tudor, Omega, Panerai mm. og det var der jeg så på priser. De falske klokkene jeg så var de jeg ble tilbudt på gaten.
Når det er sagt så var jeg ikke mye rundt og tittet, så kan jo hende det finnes andre uofiselle butikker som har bedre priser men tror ikke klokkehandel i utlandet generelt sett lønner seg nå med den lave kronekursen.
 
  • Liker
Reaksjoner: kalleballer
Jeg var i Hong Kong i påsken og har aldri før sett så mange AD-er av alt fra Rolex til Blancpain. Prisnivået er nok så likt som det norske markedet og med svak norsk krone samt at Hong Kong dollaren er "pegged" mot amerikansk dollar er det vanskelig å spare penger på kjøp herfra. Fordelen var at de aller fleste forhandlerene kunne skaffe det aller meste av ulike modeller på meget kort varsel. Det finnes også flere kjente vintage- og bruktforhandlere i Hong Kong, men det er jo noe annet.

Uansett om du kjøper klokke eller ei er byen i seg selv verdt turen - fantastisk by!
 
  • Liker
Reaksjoner: kalleballer