Klokkeplaner og -drømmer for 2012

For mitt vedkommende står et dressur står på planen. Gjerne en Lange 1815 eller Saxonia, men jeg har ennå til gode å se disse "live". Prisfallet på disse er såpass grimt at det må bli brukt.

Hvis jeg snubler over en bøtte med penger hadde ikke en brukt AP 15202 vært feil det heller. Eller en Nautilus.

Dette fortoner seg kanskje ikke som verdens klareste plan, men retningen er i alle fall utpekt. 2012 innebærer med andre ord forhåpentligvis kjøp av noe litt mindre utbredt og mer horologisk interessant enn Rolex (et merke jeg for øvrig har stor sans for) :D

For mitt vedkommende står et dressur står på planen. Gjerne en Lange 1815 eller Saxonia, men jeg har ennå til gode å se disse "live". Hvis jeg snubler over en bøtte med penger hadde ikke en brukt AP 15202 vært feil det heller. Eller en Nautilus. Dette fortoner seg kanskje ikke som verdens klareste plan, men retningen er i alle fall utpekt. 2012 innebærer med andre ord forhåpentligvis kjøp av noe litt mindre utbredt og mer horologisk interessant enn Rolex (et merke jeg for øvrig har stor sans for) :D

Lange er helt klart toppers. Patek er så vanlig. :D

Jeg er en enkel sjel og har bare ett ur jeg må få realisert i år.
Bilder sier mer en tusen ord.:cool:
Rolex-Submariner-116610-LV.jpg

For mitt vedkommende står et dressur står på planen. Gjerne en Lange 1815 eller Saxonia, men jeg har ennå til gode å se disse "live". Prisfallet på disse er såpass grimt at det må bli brukt.

Hvis jeg snubler over en bøtte med penger hadde ikke en brukt AP 15202 vært feil det heller. Eller en Nautilus.

Dette fortoner seg kanskje ikke som verdens klareste plan, men retningen er i alle fall utpekt. 2012 innebærer med andre ord forhåpentligvis kjøp av noe litt mindre utbredt og mer horologisk interessant enn Rolex (et merke jeg for øvrig har stor sans for) :D

Vi har samme smak. Disse står også på min ønskeliste. Lykke til i jakten på nytt dressur!

+1 mikkemus:)

Jeg har meget lyst på en Submariner 116610 og en datejust med linen-skive og WG fluted bezel. Men spørs om man rekker å skaffe seg begge iløpet av året, men en av de skal inn er planen!

+ 1 Montanus!

Jeg skal prøve å kutte ned på ventepølser og heller kjøpe meg en ordentlig klokke igjen, og da står AP ROC øverst på listen og da gjerne Mogens gamle som nå er for salg.
Ellers så er nok et mere realistisk mål en "vanlig" 15300, riktignok litt usikker på skivefarve.
Ser ikke bortifra at planene blir lagt på is og en Rolex Sub 116610 eller en 16710 Coke/pepsi dukker opp i stedenfor.

Det blir tøft å holde seg borte fra ventepølser, som f.eks hvis hr. Helson finner ut at han skal lage en bronse sharkdiver i 42mm;)

Også er det jo Basel da... :confused:

Mye nye modeller her...

...er det lov å komme med noen vintage-planer? Jeg kommer nok til å handle 1-2 klokker i år, og da en av disse (avhengig av tilgjengelighet, så de er ikke listet iht rekkefølge/prioritet):

Breitling Cosmonaute 1961-1969 (Venus 178 )
Rolex GMT-Master "Root Beer" 1969-1979
IWC Portuguese, hvit skive, blå visere og blå tall på skiven

IWC en et lite unntak fra vintage-policien. Men den er så griselekker at jeg kan ikke la være.

Har også vurdert en vintage Blancpain 50 Fathoms Aqualung, men vi snakker fort en USD 15.000 her, så det kan bli litt tungt. Da kunne jeg forsåvidt gitt gass og kjøpt en vintage JLC Polaris...

Å du må tro jeg vet det... ;) Men det er ennå januar og den finansielle situasjonen vil forhåpentligvis bedre seg litt ut i året. Spesielt hvis man er midt i en full renovasjon av badet og gikk til anskaffelse av en vintage Seamaster 300 fra 1965 i original stand for 4 uker siden...

Ja, helt sinnsvak!

Plan for 2012 er en 30-års gave til meg selv:

-Omega PO
-(Pam 111)

Endrer seg fra dag til dag dette, men Omegaen er nok nærmest mitt budsjett på bruktmarkedet..