Klokkeplaner for 2025

Absolutt ingen konkrete planer, heldigvis. Men skulle Bjerke av en eller annen merkelig grunn ringe også neste år for å selge en Patek blir det vel vanskelig å avslå, selv om den skulle være firkantet.

For oss som dykker jevnlig med blant annet Submariner er det jo aldri feil med en 116610LV. Det er vel eneste klokka jeg angrer for at ble solgt. Men i.o.m. at (bruktprisene) folks prisforlangende -etter min mening- er latterlig blir det nok vanskelig, selv om jeg stadig holder et halvt øye åpent for en.

Den klokka @GrimReaper venter på kan jo være interessant. Får dra innom en forhandler en dag (det ikke er kø) og spørre pent om å få prøve den.
IMG_2377.jpeg

Vurderer å kvitte meg med alt. Mista det meste av interessen. Det ble heller ikke bedre av å se klientellet som stod i kø utenfor butikken i Nedre Slottsgate… Vi får se. Eneste som holder meg tilbake er at det er arvegods.
Hva menes med:
Det ble heller ikke bedre av å se klientellet som stod i kø utenfor butikken i Nedre Slottsgate ?

• Liker
Reaksjoner: timeless1971 og BigT
Hvordan så klientellet ut?
Jeg har aldri sett en kø utenfor en Rolex-butikk. Men da jeg leste det @BigT skrev så jeg det for meg umiddelbart: en gjeng hvite menn/ungdommer i 20-åra med kokain i baklomma, tatoveringer på armene og telefonene klar for opptak/foto til Instagram/TikTok. Sannsynligvis sto de høylytt og diskuterte siste nytt på Klokkeriet kombinert med den siste tids oppgang i kryptomarkedet. Og de hadde muligens på mokasiner, men det er jeg faktisk litt usikker på.

Det er bare det jeg så for meg, og da ville jeg også styrt unna. Men det kan jo være at det var et helt annet klientell akkurat den dagen.

Vurderer å kvitte meg med alt. Mista det meste av interessen. Det ble heller ikke bedre av å se klientellet som stod i kø utenfor butikken i Nedre Slottsgate… Vi får se. Eneste som holder meg tilbake er at det er arvegods.
Uff, her var det mye bitterhet i en trivelig tråd

• Haha
Reaksjoner: BigT
Jeg har aldri sett en kø utenfor en Rolex-butikk. Men da jeg leste det @BigT skrev så jeg det for meg umiddelbart: en gjeng hvite menn/ungdommer i 20-åra med kokain i baklomma, tatoveringer på armene og telefonene klar for opptak/foto til Instagram/TikTok. Sannsynligvis sto de høylytt og diskuterte siste nytt på Klokkeriet kombinert med den siste tids oppgang i kryptomarkedet. Og de hadde muligens på mokasiner, men det er jeg faktisk litt usikker på.

Det er bare det jeg så for meg, og da ville jeg også styrt unna. Men det kan jo være at det var et helt annet klientell akkurat den dagen.
Neppe mokkasiner, ser mer for meg sneakerz de har tradet på skobørsen og som snart skal ut på finn med Rolexpåslag. Ellers ser jeg for meg at det du beskriver er ganske spot on 😅

Redigert:

Det var nettopp dette jeg håpet noen kom til å skrive! Takker og bukker @Klokkegutt for nå ble 1.juledag litt mer morsom 🤣

• Liker
Reaksjoner: Jørgen og BigT
Mine planer er å kvitte meg med det jeg ikke trenger. Det er i grunnen vanskelig å forsvare en samling på mer enn 3 klokker.*
Forøvrig ønsker jeg å ikke kjøpe noe mer.

Jeg kjenner litt på en redusert interesse, men jeg tror det handler litt mer om at jeg er "mett" og har ting jeg liker veldig godt. Jeg går med klokke hver dag og natt til enhver anledning, men kanskje jeg faktisk er fornøyd?

...
...
...

... Med mindre Certina lanserer en bittelitt mindre DS-2, da.

*Ikke rettet mot andre enn meg selv. :)

Sitte stille i båten. Jeg har tre mekaniske (diver, chrono, dress) som fungerer ekstremt godt for meg, vanskelig å motivere seg til å gjøre noe mer nå. Interessen er litt lunken for tiden.

Det eneste jeg har lyst på i klokkeverdenen nå er å bytte Grand Seiko SBGW-en min til en helgull søstermodell, men det er nok fortsatt en grail i betydningen "litt for koko bruk av penger"...

Redigert: