Klokkeplaner for 2018

Mine klokkplaner for 2018 innebar en Explorer 2 216570. Den satt på håndleddet kl 12, 01.01.18, så da var det gjort.

Neste blir da en BB i en eller annen farge.
En BB i oransje/hvit matcher jo Exploreren:D
41YruYHuBfL._SL500_AC_SS350_.jpg

Klokke kontoen hadde lagt bra på seg i det siste og håpet om ein Omega dykker til 35 års dagen min i 2018 var innafor rekkevidde.... Heilt til den gamle sliteren min (bilen) fekk motorhavari, og ny bil måtte kjøpes. Menmen den har jo klokke forsåvidt denne og....
DSC_0913.JPG

2018 kan nok fort bli litt kaotisk, men jeg håper på én eller flere av disse inn:

Vis vedlegg 63578
Vis vedlegg 63580

Vis vedlegg 63582

Så ønsker jeg helst en vintage IWC med Hermet-kasse, men må vel kanskje godta en annen kassevariant med cal 88 eller 83.
Vis vedlegg 63583

Blir også garantert noen småkjøp på vintage-fronten.

Ingen planer om å selge noe. Det må evt bli om jeg bommer på et kjøp.

So far, so good ;) @JørgenO/Otteren leverer igjen :D

IMG_20180104_200748_334.jpg

DSC_0057-01.jpeg

Planen er fem gamle ut og ett nytt inn før årsskiftet, og så et rolig 2018.

Og så le meg skakk av det jeg skrev nå på slutten av 2018.

Av planen gjenstår en gammel Rolex ut og en så ny som mulig 114270 inn. Har funnet ut at cyclops er no go og 3-6-9 skive er pretty please :D

Jeg har for tiden ingen drømmeklokke eller mål for samlingen men tenker det er på tide å få inn noe Rolex igjen. Savner følelsen av å ha et konkret klokkemål. Håper 2018 blir året hvor jeg kan finne en langvarig keeper mens jeg kan ha en "flippeklokke" ved siden av. Jeg må si jeg sliter med å finne riktig modell da jeg ikke vil ha vintage men heller ikke finner noe fristende i ny-katalogen. Kanskje en Explorer 2 (eller 116520 hadde de ikke vært så dyre)?
Enda vanskeligere blir det å bestemme seg for om det er Speedmaster'n eller Aquatimer'n som da skal ut av boksen.

• Liker
Reaksjoner: Asahi
Jeg har for tiden ingen drømmeklokke eller mål for samlingen men tenker det er på tide å få inn noe Rolex igjen. Savner følelsen av å ha et konkret klokkemål. Håper 2018 blir året hvor jeg kan finne en langvarig keeper mens jeg kan ha en "flippeklokke" ved siden av. Jeg må si jeg sliter med å finne riktig modell da jeg ikke vil ha vintage men heller ikke finner noe fristende i ny-katalogen. Kanskje en Explorer 2 (eller 116520 hadde de ikke vært så dyre)?
Enda vanskeligere blir det å bestemme seg for om det er Speedmaster'n eller Aquatimer'n som da skal ut av boksen.
Tror Basel 2018 kommer med noe attraktivt til nykatalogen.
Jeg kjenner jeg har lyst på en DJ 41, stål, jubilee, men med helt annen skive enn det som er tilgjengelig og med roulette datewheel :)

• Liker
Reaksjoner: KentOve og Asahi
Kommer til å fortsette å drømme om en no-crown guard sub og en pen 16800. Der hender jo drømmer går i oppfyllelse.. :)
Har heller aldri eid en Seiko, så det begynner vel å bli på tide.
Ellers får tilfeldigheter og flaks bane vei i år også. :)

Redigert: